Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Когалимавиа" отрича вина за катастрофата на Airbus A321

Още преди да е приключило разследването на Ространснадзор "Когалимавиа" побърза да отхвърли всяка версия, която би довела до поемането на отговорност - престъпна небрежност при техническите проверки или грешка на пилота Снимка: Suleiman Oteify
Още преди да е приключило разследването на Ространснадзор "Когалимавиа" побърза да отхвърли всяка версия, която би довела до поемането на отговорност - престъпна небрежност при техническите проверки или грешка на пилота

"Единствената разумна причина" за разпадането на A321 във въздуха може да бъде външно въздействие.

Това обяви зам.-генералният директор на руската авиокомпания "Когалимавиа" Александър Смирнов на извънредна пресконференция два дни след тежката катастрофа на Синайския полуостров в Египет, при която загинаха 224 души.

Още преди да е приключило разследването на Ространснадзор авиокомпанията побърза да отхвърли всяка версия, която би довела до търсене на отговорност за престъпна небрежност при техническите проверки или за грешка на пилота.

"Не съществува технически отказ, който може да доведе до разпадането на самолета във въздуха", каза Смирнов.

"В дадения случай той се е разбил от удар в земята. Това е много надежден самолет, автоматиката му не позволява пренатоварване дори при груба грешка на пилота", твърди още той.

По думите му - единствената причина за инцидента може да бъде механическо въздействие върху самолета.

В същото време от "Когалимавиа" потвърдиха, че разбилият се самолет е претърпял повреда на опашката няколко години преди катастрофата при кацане на летището в Кайро.

Техническият директор на авиокомпанията Андрей Аверянов коментира, че през 2001 г. самолетът е влязъл за ремонт в базата на Airbus в Тулуза. По думите му след ремонта не е имало съмнения в техническите му качества.

Авиационните експерти коментират с резерви позицията на "Когалимавиа". Според Алекс Мачерас изключването на технически проблем по машината може да се окаже не съвсем коректно.

"През 2002 г. опашката на самолет на Китайските авиолинии се отчупи и доведе до разрушение по време на полет - заради некачествен ремонт", коментира той.

Други наблюдатели посочват примера с катастрофата на полет JAL123 от 12 август 1985 г., при който общо 520 души загинаха след взривна разхерметизация на Boeing 747SR. Причината за инцидента отново беше свързана с неправилен ремонт на самолета, направен 7 години преди падането му.

Изпълнителният директор на руския Междудържавен авиационен комитет Виктор Сороченко обяви, че самолетът се е разбил във въздуха, тъй като отломките от корпуса са разпръснати на площ от около 20 кв. км.

Пилотите не са подали сигнал за помощ към земята, стана ясно от информацията на МАК.

Директорът на Росавиация (федералната агенция за въздушен транспорт) Александър Нерадко допълни, че разбиването на конструкцията на самолета се е случило на голяма височина.

По данни от FlightRadar се вижда, че Airbus A321 е започнал да намалява скоростта във въздуха при ускорение от 300 км/ч и се е снишил на височина от 1500 м.

Към този момент самолетът вече е получил катастрофални увреждания и се е намирал в неуправляемо състояние, допълни Александър Смирнов от "Когалимавиа".

 

Най-четените