Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

1/3 от потребителските кредити - за ремонт на жилище

Потребителски кредити са се увеличили с 15% за периода януари-юли 2015 г. в сравнение със същия период на миналата година
Потребителски кредити са се увеличили с 15% за периода януари-юли 2015 г. в сравнение със същия период на миналата година

По данни на Райфайзенбанк (България) ЕАД 35% от кредитополучателите теглят потребителски кредит за ремонт на жилището, 21% за обзавеждане, 20% за покупка на автомобил и 15% за покупка на бяла и черна техника.

Средният размер на потребителския кредит е 8 100 лева, а средната месечна вноска - 200 лева. Най-често потребителите избират 5 години срок на изплащане.

"По-ниските лихви, забелязващото се оживление в икономиката, макар и не с темповете, с които ни се иска, доведоха до ръст в потребителското кредитиране, особено в сезона на ремонтите", коментира Мариела Атанасова, директор "Банкиране за граждани" на Райфайзенбанк.

"Както показват и данните на БНБ, новите потребителски кредити са се увеличили с 15% за периода януари-юли 2015 г. в сравнение със същия период на миналата година," допълни тя.

Според анализа както при ипотечното кредитиране, така и припотребителското, се наблюдава тенденцията за ръст на дела на кредитите в лева, които вече достигат над 95% от всички нови сделки за потребителски нужди.

Данните на Райфайзенбанк показват още, че потребителски кредити се теглят предимно от мъже - 61%, при средна възраст на клиентите 39 години. 31% от кредитоискателите живеят в собствено жилище, като делът на семейните и несемейните е почти изравнен (44% - семейни спрямо 40% -несемейни).

Средностатистическият кредитополучател, според наблюденията на банката, живее в София или големите градове (54%), месечният му доход е около 900 лв., и е ползвал поне един кредитенпродукт (кредит, овърдрафт или кредитна карта) към момента на кандидатстване за потребителски кредит.

 

Най-четените