Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Твърде закъснели

Acura NSX
„Денонощна работа в студиото и много часове в аеродинамичния тунел”. Така от американската марка на Honda обясниха процеса по създаването на новия NSX. А чакането се проточи доста – впечатляващият концепт се появи на автомобилното изложение в Детройт през 2007, а през 2014 стигна до тест на „Нюрбургринг”, където също така впечатляващо се подпали. Едва в края на 2013 инженерите успяха да обуздаят нервния нрав на задвижващия тракт на NSX с обща мощност 500 конски сили – два бензинови турбо двигателя, които работят съвместно с три електромотора.
Според последна информация NSX ще се появи като предложение за моделната 2016, а производството на модела ще започне в началото на 2015 в Охайо. Почти 10 години след появата на онзи красив концепт.
Tesla Model X
Изцяло електрически кросоувър с характеристики на спортен автомобил? Да, клиентите са готови за Model X. До края на септември Tesla получи над 20 000 резервации за Model X, като за огромна част от тези хора цената не е решаваща.
Моделът трябваше да излезе на пазара през 2013, след това премиерата беше отложена за 2014, но през февруари дойде ново отлагане – за 2015.
Toyota Supra
Един отлично поддържан екземпляр от последното поколение на Supra може да ви спечели внимание на всяка улица по света, изпълнена с най-новите модели на Mercedes, Lexus, Porsche и Lamborghini. Supra не е изгубил очарованието си с годините, а специализираните издания в цял свят са се обединили около твърдението, че това е „най-любимата спортна кола, която от години липсва на пазара”.
От Toyota на няколко пъти идваха намеци, че Supra ще се възроди, после се появи и концептуалният FT-1, който е отлично решение за дизайна, но чакането за нещо повече продължава.
Detroit Electric SP:01
Според плановете на Detroit Electric SP:01 трябваше да се произвежда близо до Детройт и са сглобяването му да се използват сериозно количество американски компоненти. Този екологичен спортист с мощност 282 конски сили трябваше да дебютира през 2013. След това беше обявено, че сглобяването на колите ще започне през 2014.
После нещата започнаха да се променят: оказа се, че производството се мести във Великобритания, а централата на компанията в Холандия и сглобяването на колите трябва да започне през 2015. Въпреки всичко, чакащите за електромобила, който се ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди, не са никак малко.
Toyota GT86 кабрио
Това не изглеждаше сложно – да се създаде откритата версия на Toyota GT86 и Subaru BRZ. Концептуалното кабрио беше показано в Женева през 2013, след това отпадна от производствените планове и през май 2014 отново получи шанс за живот. Информациите от Toyota сочеха, че производството трябва да стартира преди края на 2014, но най-вероятно скоро ще чуем за ново отлагане. Отново неофициално.
Cadillac Elmiraj
Според новата програма на Cadillac, марката трябва да се бори със законодателите в премиум сегмента, при това от двете страни на Атлантика. И най-интересното е, че на ниво концептуални модели Cadillac разполага с нужните оръжия – само вижте как изглеждат Ciel и Elmiraj – това са автомобили, които могат да дадат началото на нова ера в автомобилния лукс и изтънченост.
Подобно на много други концептуални автомобили Elmiraj едва ли някога ще стигне до серийно производство. Cadillac ще продължи да показва колата по автомобилните изложения, но нищо повече от това. Освен да се надяваме, че Йохан де Нишен наистина ще промени курса, а и мисленето в Cadillac.

Концептуалните автомобили са гордостта на всеки производител. Те привличат погледите на всички на големите изложения и премахват преградите пред фантазиите на потенциалните купувачи. За съжаление обаче твърде често докато се стигне до серийния модел, базиран на красивия концепт от него са останали отделни елементи, някои дизайнерски решения или само „духа на идеите", вложени в колата. Което не допада особено на широката публика. Но това далеч не е най-дразнещия номер, който могат да ви погодят големите автомобилни производители.

Да разгледаме друга възможност - концептът се е харесал на всички, производителят потвърждава, че серийната версия ще е много близка до него, отново за радост на всички... и започва едно дълго чакане. Новият модел може да се забави по най-различни причини: проблеми с финансирането, инженерни проблеми (невинаги дизайнерите се подчиняват на законите на физиката) или пък други проблеми в самата компания (като вътрешна опозиция или пък нерешителен борд на директорите).

Така че сериен модел, който се различава твърде много от концепта, послужил за негова база, е разочарование. Но поне е стигнал до пазара. Защото има и такива модели, почитателите на които си остават с надеждите и чакането.

В последните години списъкът със сериозно закъсняващи модели стана неприятно дълъг - производителите обещават, но продължават да ги бавят. Ето ви шест вече твърде закъснели коли, които все още чакаме с нетърпение. Един ден може и да ги дочакаме.

 

Най-четените