Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

IBM и Apple ще докарат 100 бизнес приложения на телефона ви

Тим Кук и Вирджиния Ромети казват, че Apple и IBM са като парчета от пъзел, които си пасват перфектно.
Прословутата снимка на Стийв Джобс, който показва среден пръст под логото на IBM
Реклама на Apple от 1981g., в която те посрещат IBM на пазара и им се подиграват, че толкова късно са навлезли в бизнеса с персонални компютри.
Тениска от Macintosh Expo през 94-та година. Логото на IBM е разтълкувано като Аз купих Мак (I bought Mac)

Ако си спомняте технологичния пазар отпреди 20 години, сега ще ви изненадаме с едно немислимо сътрудничество - Apple и IBM си подават ръка и ще работят заедно за завладяването на бизнес сектора.

В съвместно интервю пред CNBC Тим Кук - CEO на Apple, и Вирджиния Ромети - CEO на IBM, обявиха, че двете компании са подставили началото на съвместна работа, която ще се изразява основно в осигуряването от страна на IBM на над 100 техногични приложения за корпоративни клиенти, както и облачна услуга, направени специално за Apple устройства.

В допълнение IBM ще използва добрата си мрежа по света и контактите си с големи бизнес клиенти, за да им продава iPhone и iPad.

И двете компании се надяват да спечелят от сделката - Apple опитва да пробие извън хората, които използват телефоните и таблетите им само за забавление, докато IBM има отчаяна нужда да излезе от поредицата от 8 тримесечия с понижения на приходите.

"Мобилните устройства, комбинирани с феноменалните продукти за обработка на данни и облачната технология преобразяват бизнеса и индустрията по исторически начини, позволявайки на хората да работят по нов начин," казва Ромети. "Сътрудничеството ни с Apple ще надгради над умението ни да въведем тези иновации при нашите клиенти по цял свят и ще затвърди лидерството на IBM в анализа, облака, софтуера и услугите.

"Истината е, че мобилните технологии не са навлезли активно в бизнеса", казва Кук в интерюто по CNBC. Според него запълването на дупката в пазара е голяма възможност за компаниите.

Интервюто пред CNBC и обявеното партньорство между двете компании е изненадващо, заради старата вражда между тях, датираща още от 80-те години.

„През 1984 г. бяхме конкуренти. През 2014 г. според мен едва ли ще се намерят други две компании, които да се допълват по-добре", казва Тим Кук в съвместно интервю с Ромети. „Това наистина е една епохална сделка".

Но и двете компании са евоюлирали през тези години. Докато Apple все още произвежда компютрите си Мac, основният акцент на компанията вече е в мобилните устройства. IBM от своя страна продаде бизнеса си с персонални компютри и лаптопи на Lenovo през 2005-та година и наблегна на бизнес софтуерни решения и поддръжка.

С няколко снимки в галерията горе ви припомняме войната между двете компании.

 

Най-четените