Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-интересното в Сочи е извън пистата

Дори и Бърни не успя да помогне днес на Red Bull в преговорите за двигатели
Дори и Бърни не успя да помогне днес на Red Bull в преговорите за двигатели

Звездите във Формула 1 записаха скромно участие в първите две свободни тренировки за Гран при на Русия - първата беше съкратена с 30 минути заради разлято дизелово гориво на пистата, а за втората валеше толкова силно, че бързи обиколки записаха едва осем пилоти. И сред тях не бяха световният шампион Люис Хамилтън и съотборникът му в Mercedes Нико Розберг.

В първата петъчна тренировка, която започна на „мокро" трасе заради почистването на асфалта между завои с номера 6 и 10, най-добро време записа Нико Хюлкенберг с Force India - 1.44,355 минути, вече с меките сликове, когато проблемният участък изсъхна. На дъжда във втората най-бърз се оказа Фелипе Маса с Williams - 2.00,458 минути.

Началото на състезателния уикенд в Сочи обаче се оказа критичен за трудната ситуация, в която се намират бившите световни шампиони от Red Bull. Двата тима на Дитрих Матешиц нямат доставчик на мотори за догодина, а собственикът заяви, че ако ситуацията не бъде решена до края на месеца, той и компанията му ще напусне Форумула 1.

Сутринта шефовете на Red Bull проведоха напрегната среща с промоутъра на световния шампионат Бърни Екълстоун, който веднага след това отиде да преговаря с Mercedes. В същото време от Red Bull продължиха преговорите си с Ferrari. В крайна сметка резултатът се оказа отрицателен - от Ferrari потвърдиха, че единственото, което могат да предложат на тима за догодина е мотор версия 2015, а обяснението от Mercedes беше, че световните шампиони все още нямат интерес да доставят двигатели на Red Bull.

Бърни Екълстоун обаче обясни, че ситуацията с моторите на Red Bull е „решена", а малко по-късно стана ясно, че той ще посредничи за подновяване на преговорите на отбора с настоящия им доставчик Renault. След поредица оплаквания от страна на отбора, двете страни се разбраха да прекратят предсрочно договора си - в края на 2015, а не в края на 2016.

Но сега Renault остава единственият вариант за Red Bull да получава мотори догодина. И ако Бърни успее да убеди Renault, които понесоха поредица критики, обиди и оплаквания от Кристиан Хорнър и компания, то той, доктор Хелмут Марко и Дитрих Матешиц едва ли ще бъдат посрещнати радушно обратно. Ситуацията обаче все още не е приключила и по-късно тази вечер и утре преговорите продължават.

 

Най-четените