Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Какво ще стане с VW, ще падне ли Винтеркорн?

Германските медии написаха, че главният изпълнителен директор на Volkswagen Мартин Винтеркорн е подал оставка, после той заяви, че иска да остане на поста си
Скандалът с "чистите дизели" на VW вече е глобален
Шефът на Porsche Матиас Мюлер е спряган за поста на Винтеркорн

Започналият през миналата седмица скандал с дизеловите автомобили на Volkswagen и Audi в Щатите вече достигна глобални размери, а днес корпорацията понесе няколко тежки удара, които са само началото.

В петък стана ясно, че федералните власти в САЩ са наредили на Volkswagen да стартират сервизна акция за 482 000 автомобила, произведени след 2009 година, оборудвани с 2-литрови 4-цилиндрови дизели и софтуеър, който ограничава работата на системите, задържащи вредните емисии. Така, когато колата е на тест за вредни емисии системите работят в пълната си сила, а през останалото време моторите отделят до над 40 пъти вредни емисии над нормите в Щатите.

Тези разкрития сринаха цената на акциите на Volkswagen Group с 18 процента вчера и с още почти 4 днес, а анализаторите в Щатите прогнозираха, че глобите за нарушението могат да достигнат 18 милиарда долара.

Днес обаче нещата рязко се влошиха, след като компанията призна, че е произвела 11 милиона кола с такива мотори, оборудвани със софтуеър, който може да „лъже" на тестовете за вредни емисии. Също се днес в германските медии се появи информация, че новият шеф на компанията Мартин Винтеркорн е подал оставка, но по-късно стана ясно, че той иска да остане на поста си.

Скандалът обаче е твърде голям, за да се размине без оставки по върховете на компанията, а след като компанията привлече вниманието на властите в Щатите, сега това се случи и в Европа - първо в Германия, а след това и в Европейския съюз.

Какво ще се случи с Volkswagen?

Само вчера 15 милиарда евро или една пета от стойността на компанията бяха изтрити от фондовата борса заради срива на акциите. Ако властите в Щатите наложат максималната глоба за това нарушение - 37 500 долара на кола, сумата отива на 18 милиарда долара, повече от годишната печалба на автомобилния гигант, който е №1 в света. Шефовете на компанията може да бъдат дадени под съд за измама, а една американска юридическа компания вече заведе такова дело от името на клиенти на Volkswagen, купили си от проблематичните автомобили. В дългосрочен план пораженията по имиджа на компанията също ще са лоши. Години наред от Volkswagen твърдят, че компанията е екологично ориентирана и компанията рекламира колите си като „чисти дизели".

Извън VW и САЩ

В рамките на днешния ден скандалът изскочи извън Америка и доби глобални размери - тези 11 милиона коли, за които признаха от Volkswagen, а тази операция на германската компания хвърля сянка върху всички други производители на дизелови автомобили.

Какво казват от Volkswagen?

Новият изпълнителен директор на Volkswagen Group Мартин Винтеркорн, който оглави марката Volkswagen през 2007 година, се извини на клиентите и се разкая за това, че компанията ги е разочаровала. Той декларира, че компанията ще съдейства напълно за разкриването на истината по случая и потвърди, че във Volkswagen е започнало вътрешно разследване на скандала.

Какво следва?

В Щатите властите също започнаха разследване на информацията за проблематичните дизелови коли на Volkswagen, а веднага след това започна и привикването на автомобили от други марки, които също ще бъдат изследвани за нивото на вредните им емисии. Разследване започна в Германия, както и в Южна Корея.

Като се има предвид, че Винтеркорн е начело на VW от почти 9 години, ще е интересно да се разбере колко знае той за използването на софтуеъра, който позволява да се случват манипулациите на тестовете за нивата на вредните емисии.

 

Най-четените