Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Северна Корея пуска мобилно приложение за по-съблазнителни селфита

Пазарът за приложения се променя дори и в КНДР Снимка: Pixabay
Пазарът за приложения се променя дори и в КНДР

Ново приложение за мобилните телефони в Северна Корея ще позволява на потребителите и особено на женската част от тях да експериментират с нови визии. Такива мобилни приложения за манипулиране на снимките са често използвани в останалата част на света.

Bomhyanggi 1.0, което в свободен превод означава "пролетен аромат", е първата по рода си апликация за притежателите на смартфони в КНДР.

Според севернокорейските медии приложението ще помогне на използващите го да пробват какъв грим ще им отива като виртуално опитват различни техники.

То вече получава много положителни отзиви от жените в страната. Един от промоционалните му слогани гласи, че всеки изпробвал го ще види как веднага става по-красив. Bomhyanggi се казва и серия козметични продукти и продукти за разкрасяване, произведени в Северна Корея.

Според скорошен доклад, публикуван в южнокорейския сайт Daily NK, се наблюдава засилен интерес от страна на севернокорейските жени към козметика за грижа за кожата и грим.

По тяхно мнение това се дължи на огромния брой драматични сериали, произведени в Южна Корея, които стават все по-популярни в КНДР.

В Северна Корея има два официални мобилни оператора, въпреки че свързването с външния свят по телефон или чрез глобалната интернет мрежа е технически невъзможно.

Този информационен вакуум се запълва от все по-бързо растящ вътрешен пазар за мобилни приложения за новини, информация и забавления, повечето от които много приличат на мобилните продукти, достъпни навсякъде другаде.

Такъв тип приложение е например "Soccer Fierce Battle" - 3D футболен симулатор, който може да се използва на настолен компютър или на мобилно устройство. Играта доста напомня най-продаваната серия футболни видеоигри на EA Games - FIFA.

Друга популярна игра в КНДР е "Hunting Yankee" - в нея играчът трябва да стреля по враговете, които,разбира се, са представени като американци.

Мобилната мрежа в Северна Корея е под строг държавен контрол и наблюдение. Тя се нарича kwangmyong или иначе казано "светлина". Това е единственото виртуално пространство, до което гражданите имат достъп. Освен приложенията то съдържа и около 200 сайта, чието съдържание е предварително одобрено от правителството.

КНДР произвежда и серия мобилни телефони и таблети, които използват собствена версия на Android, но на външен вид удивително напомнят продуктите на Apple. В страната има повече от 3,5 млн. потребители на мобилни устройства, което представлява около една седма от населението. Техният брой обаче се увеличава с всяка изминала година.

Таблетите и смартфоните идват с предварително инсталирани приложения, сред които браузър, приложение за снимки и няколко игри на карти.

Тъй като обаче виртуален магазин за приложения би бил твърде рискован и лесно би могъл да се изплъзне от контрола на властите, ако потребителите искат повече приложения, те трябва да отидат до реален "магазин за приложения". Той се намира на втория етаж в Информационния технологичен център на Пхенян.

Там клиентите предават телефона си на служител, който инсталира желаното допълнително приложение чрез Bluetooth или кабел. Всяка апликация идва с воден знак, който гарантира, че е одобрена от правителството.

Северна Корея също така редовно внася техника от китайски компании, която е предназначена за високопоставените държавни служители. Страните износители използват "вратичка" в санкциите върху вноса и употребата на луксозни стоки, така че не е напълно изключено ако попаднете в центъра на Пхенян, да видите човек с вносен смартфон.

 

Най-четените