Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Българите пият 4 процента по-малко бира

Бирата -най-добрият приятел на човека лятно време
Бирата -най-добрият приятел на човека лятно време

4 % по-малко бира пием тази година, в сравнение с миналата ,обявиха от съюза на пивоварите в България. Спадът е за първите 6 месеца на годината, но реално ще бъде много по-голям. Само през юни спрямо същия месец миналат агодина той е 10%.

Освен това данните се отнасят за бирата излязла от заводите, но това не е продадената бира, тъй като у дистрибуторите има количества, така че вероятният спад може да не е 4%, а 10%, поясни шефът на съюза на пивоварите Владимир Иванов.

Според него съществена причина да намалее потреблението е дъждовният юни.

„Добре, че беше Световното по футбол, иначе резултатите щяха да още по-зле", добави той.

Пивоварите представиха развитието на бранша си по повод на професионалния им празник Илинден.

От началото на годината инвестициите в сектора надхвърлят 19 млн. лв., посочиха от съюза.

Точната цифра продена бира на българския пазар за полугодието е 2 403 084 хектолитра и 28 794 хектолитра, предназначени за износ, предимно за Румъния и Македония.

Най-много пиво е продадено в PET опаковки - 1 281 451 хектолитра (ръст от 6%, за последните 5 години ръстът на продадената в пластмасови бутилки бира е около 60%), в стъклени бутилки количеството е било 937 720 хектолитра, наливното - 124 454 хектолитра, а в кенове - 88 253 хл.

През 2009 г. продажбите на бира отбелязаха спад от 11% в сравнение с 2008 г.

Според изпълнителните директори на компаниите спадът и за тази година ще бъде двуцифрен.

„До края на годината спадът за нас ще бъде в рамките на 10-15%", заяви Александър Грънчаров, генерален мениджър на „Карлсберг България".

По думите му факторите за негативното представяне са три - сравнително лошото време, което оказва сериозно влияние върху бранша, продължаващата финансова криза и фактът, че потребителите не са в добро настроение да консумират пиво.

„Нека не се заблуждаваме с тези 4%. Спрямо LC Nielsen и собствените ни разчети спадът ни ще бъде поне 10%", заяви и шефът на „Загорка" Рууд ван ден Ейнден. „Няма да можем да се похвалим с добри продажби, както тези от преди 3 години например", добави той.

Тагове: бира
 

Най-четените