Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

БСП: "Тракия" се прави върху пепел!, Плевнелиев: Войната започна...

На обвиненията на БСП, че магистрала "Тракия" се строи некачествено, строителният министър Росен Плевнелиев заяви, че започва предизборна война Снимка: БГНЕС
На обвиненията на БСП, че магистрала "Тракия" се строи некачествено, строителният министър Росен Плевнелиев заяви, че започва предизборна война

БСП поискаха оставката на строителния министър Росен Плевнелиев заради некачествоно строителство на магистрала "Тракия", в отговор той заяви, че започва предизборна партизанска война.

Предизборната война, която очевидно вече е партизанска, се води с всякакви средства - с пепел, с прах, с всичко в очите. С тези думи министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев коментира искането на БСП да освободи поста, заради строителство на магистрала "Тракия", в която се влагало пепел.

Има и един кофти доклад

Наред с обвиненията на най-голямата опозиционна партия, стана ясно и за доклад на консултант на транспортното министерство. Обединението "Строл 1000 - СКЛ консулт" е наето през 2009 г. за експертизи по обекти, финансирани по оперативната програма на ЕС "Транспорт".

Според заключенията най-съществени проблеми има на двете отсечки от Нова Загора до Карнобат. Строяло се некачествено, а контролът бил фиктивен. "Докладът наистина е критичен, но сме подписали договор за конфиденциалност с управляващия орган, обърнете се към него", коментираха от "Строл 1000".

Докладът не е получен в пътната агенция по официален път. Всички забележки на консултанта ще бъдат разгледани и ще се предприемат конкретни действия, каза шефът на агенцията Сергей Михалев.

Оттам признаха, че на лот 3 и 4 има проблем със "слаби почви", пише "24 часа". В отсечката между Нова Загора и Ямбол той е решен с дренажна система, която поема водите и изсушава трасето. Строителят на тази отсечка - гръцката "Актор", е изпратила 10 писма до агенцията, с които я информира за различни проблеми. От обединението, което прави частта до Карнобат, нямало искане до ведомството за "съществени пропуски" по проекта. Претенции не е предявила нито една от фирмите.

От агенцията са отчели, че работата по всички лотове не само е в график, но и го изпреварва. Трасето от Стара до Нова Загора е 25% готово, а на строителя досега са платени 21.5 млн. лв. Между Нова Загора и Ямбол са извършени 20 на сто от работите и строителят е получил 17.8 млн. лева. Заради най-късния старт между Ямбол и Карнобат са извършени 14% от дейностите и са изплатени 20.2 млн. лева. От агенцията вчера се зарекоха да засилят контрола и мобилни екипи да следят на място.

"Ако се стигне до полагане на асфалт с тази основа - която е 80% от целия пласт, след няколко месеца настилката ще се напука и ще стане на вълни. Материалът, който се слага, при студено и влажно време се разширява, а при горещо и сухо се свива. Това подлага на риск живота и здравето на хората, които ще пътуват по магистралата, и европейското финансиране, защото при това качество ЕК може да не изплати нито едно евро", каза лидерът на БСП Сергей Станишев.

Искаме незабавна оставка на министър Росен Плевнелиев, заяви той.

От БСП разполагат с данни, че сгурията, добита при експлоатацията на въглищни запаси в рудник "Миньор", се използва за изграждането на трасето от лот 2, което е с дължина 32 км. Според партията това се случва от есента на 2010 г. досега.

Плевнелиев няма намерение да подава оставка 

Нямам намерение да подавам оставка, заяви преди началото на правителственото заседание Плевнелиев. Той  е разпоредил независима експертиза за действията на всички по веригата на строителството. Няма как да подам оставка, след като съм ускорил "Люлин", след като строим "Тракия" и след като вървят тръжните процедури за "Марица" и за "Струма" и след като ние като правителство ще направим толкова, колкото за 20 години не направиха предишните правителства за България, подчерта министърът.

Той припомни, че по договор на всеки голям инфраструктурен проект строителите са длъжни да влагат качествени материали и да документират това с всички изследвания и анализи, които са в пътната агенция. Възложителят проверява чрез лаборатория всички анализи. Надзорната компания, по думите на Плевнелиев, получава "маса" пари, за да бъде постоянно на обекта и да гарантира за качеството.

Нито една от тези институции, включително ДНСК не е сигнализирала за притеснения и проблеми по отношение на вложените материали. Ако "Тракия" се деформира има поне пет институции, които носят отговорност, каза министърът.

Плевнелиев попита каква е тази мониторингова компания, подготвила доклада, на който се позовават от БСП. Този доклад и досега не е официализиран, следователно за мен той е една поръчка, заяви министърът.

Министърът заяви, че става дума за едни и същи изследвания, но БСП ги четат както "дявола Евангелието", защото се посочва, че положената настилка ще се деформира, но при температура от 1000 градуса.

 

Най-четените