Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Renault освежи Scenic и Grand Scenic

Renault освежи популярните си модели Scenic и Grand Scenic
Промените в екстериора на автомобилите не са големи
Двата модела получават три нови двигателя
В интериора вече се използват по-качествени материали
7-местните версии са все така популярни в Европа
Сред опциите вече влиза и аудио система Bose
По арматурното табло няма големи промени, но уредите се разчитат по-лесно

Renault освежи популярните си модели Scenic и Grand Scenic, като автомобилите с фейслифт излизат на пазара през януари. В типичния за марката маниер, т.нар. Фаза 2 на двата модела се отличава с промени в дизайна на предницата, нова форма на стоповете и по-голям избор на джанти.

В интериора промените също не са много - нови, по-качествени тапицерии и включването в списъка с екстри на аудио система Bose.

Иначе, Scenic и Grand Scenic си остават добре познатите лесни за експлоатация и удобни за дълги пътувания автомобили, които обаче вече са по-икономични и с по-динамични двигатели.
Всъщност, точно при моторите са големите новини, свързани с освежаването на двата модела.

Дизелът е  изключително популярен избор сред клиентите на Scenic и Grand Scenic, а при тези мотори компанията успешно налага политика на даунсайзинг.

Първият нов двигател - Energy dCi 110 е поредната версия на изключително успешния 1,5-литров дизел, с мощност 110 конски сили и максимален въртящ момент 260 Nm. Моторът осигурява прилична динамика и приятни изненади при посещенията на бензиностанциите - среден разход от едва 4,1 литра на 100 километра пробег. Естествено, тук е намерила продължение и политиката на компанията за намаляване на вредните емисии - двигателят отделя само 105 грама въглероден двуокис на километър.

По-мощната версия - 130 dCi всъщност е по-интересна. Това е новият 1,6-литров дизел на Renault, който замества 1,9-литровият агрегат, използван досега. Двата мотора са с идентична мощност, но новият двигател е по-икономичен и по нищо не отстъпва на предшественика си. Renault-Nissan предлага този мотор както на клиентите на Scenic и Grand Scenic, така и на купувачите, предпочели кросоувъра на Nissan - Qashqai.

Новият двигател има среден разход 4,4 литра на 100 километра и отделя 114 грама въглероден двуокис на километър.

За почитателите на бензиновите двигатели е предвидена турбо версията TCe 115 - този мотор вече е познат в гамата на Megane - 1,2-литров агрегат с турбо, а при Scenic и Grand Scenic е с мощност 115 конски сили и има разход на гориво с 20% по-нисък от този на масовия 1,6-литров 16-клапанов мотор с впръскване на горивото, който е с мощност 108 конски сили. Версията с този двигател излиза на пазара през пролетта.

За по-добра безопасност при пътуване, Renault оборудва двата модела със система, която предупреждава водача при напускане на лентата на движение, както и с автоматично превключване на дълги светлини и обратно.

Цените на Scenic и Grand Scenic във Франция започват от 21 350 евро.

 

Най-четените