Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Фетел осигури трудна битка на Алонсо

Себастиан Фетел успя да заличи почти целия аванс на Алонсо в Япония
Камуи Кобаяши зарадва японците с качване на подиума в домашния си старт
Шампионът си връща силната форма от 2011
Представянето на Маса в Япония почти сигурно ще го остави и за догодина във Ferrari
След отпадането на Алонсо, Фетел доминира на "Сузука"
Болидът на Ferrari не е толкова лош, колкото изглежда
Стартът на състезанието се оказа решаващ
Пилотите на McLaren така и не успяха да влязат в ролята на фаворити

Знаете ли кое беше едно от първите неща, които направи вчера Фернандо Алонсо, след като Себастиан Фетел успя да заличи аванса му в класирането само за едно състезания? След Гран при на Япония, испанецът все още е начело, но с преднина от едва 4 точки пред световния шампион. Алонсо цитира великият японски боец и философ от 17 век Миамото Мусаши.

"Ако врагът ти мисли за планините, атакувай ги по морe, ако врагът ти мисли за морето, атакувай го през планините", това написа в Twitter вчера Алонсо.

Това че пилотът на Ferrari може да се обърне към един от великите японски воини и стратези точно в толкова тежък за кампанията му момент, показва, че Алонсо притежава невероятен борбен дух, а също така и фактът, че той е може би най-задълбоченият пилот на своете поколение.

Естествено, Фернандо ще трябва да се бори неуморимо и безжалостно, за да остане начело, но това едва ли ще е достатъчно - той се бори цял сезон, за да се откъсне пред преследвачите си, а сега загуби почти всичко за един ден.

31-годишният испанец отпадна, след като беше закачен от колата на Кими Райконен на старта, спука гума и се завъртя - това стана в първия завой след старта и малшансът на Фернандо се прояви в пълна сила.

Този сезон Фернандо мъкне Ferrari на гърба си - той спечели три състезания и записа поредица силни стартове, в които взе доста точки. Пребори се за лидерската позиция в битката за титлата, въпреки че цял сезон не разполага с достатъчно бърз болид, който да му позволи да спечели една квалификация на суха писта.

Но Фернандо е начело благодарение на пилотирането си - постоянно и без грешки, за него това е може би перфектният сезон - а това го прави и най-впечатляващият, защото Алонсо далеч не разполага с най-добрата кола в колоната.

Но сега, без да е допуснал грешка, Алонсо не успя да завърши две от последните четири състезания и в това време Фетел стопи 37 точки от аванса му. Още преди Япония изглеждаше, че атаката на Фетел трудно ще бъде спряна.

Red Bull разполага с изключително бърз болид в състезателни условия, но в първата половина на сезона представянето на Фетел и Марк Уебър в квалификациите не беше достатъчно добро.

Но от средата на лятото, резултатите на тима станаха много по-постоянни, а с това дойдоха и стартовите позиции в челото. И в същото време късметът изостави Алонсо и Ferrari. А и развитието на болида на Red Bull явно върви бързо, при това в правилната посока.

Преди две седмици в Сингапур Фетел беше много бърз, двамата с Люис Хамилтън си разменяха най-бързи обиколки през целия уикенд и накрая спечели състезанието, след като англичанинът отпадна докато беше начело заради повреда в скоростната кутия. А в Япония колите на Red Bull изглеждаха недостижими от съботната сутрешна тренировка.

Каква част от това превъзходство се дължи на новата "двойна DRS" система, която се появи на "Сузука" все още не може да се каже.

Според боса на тима Кристиан Хорнър, характеристиките на пистата отговорят много добре на възможностите на колата, но новата система едва ли вреди на представянето на болида.

В Япония фетел доминира в състезанието по начина, по който го правеше през 2011, когато спечели втората си поредна титла. А както знаем, когато Себ е начело с най-бързата кола, той е просто недостижим. Но който изключи Алонсо от сметките, ще направи голяма грешка, най-малкото защото болидът на Ferrari не е толкова по-лош от този на Red Bull.

Алонсо завържши едва седми в квалификацията, но в събота обясни, че е можел да вземе четвъртото място, обаче е намалил скоростта заради жълтите флагове заради завъртането на Райконен на завоя Spoon.

А и като имаме предвид темпото в състезанието на на другия пилот на Скудерията - Фелипе Маса, но Алонсо определено щеше да има шансове за второто място, стига да беше успял да мине през първия завой. Дори може би щеше да се опита да се бори и с Фетел за победата, особено като се има предвид колко по-добре се представят болидите на Черните кончета в състезателни условия.

Основният проблем на Алонсо до края на сезона ще е това, че качването на подиума в следващите стартове няма да му е достатъчно - той трябва отново да започне да печели състезания. Което пък означава, че подобренията по болида на Ferrari трябва да станат факт съвсем скоро.

И междувременно оставащите пет състезания ще станат още по-интересни и заради един не особено важен на пръв поглед инцидент от квалификацията в Япония. След като намали, заради завъртелия се Райконен, Алонсо продължи с бързата си обиколка, но когато стигна до шикана там вече беше Фетел, който го блокира.

Според Ferrari, заради това Алонсо е загубил една или две десети от секундата, а това щеше да го качи с едно място по-напред на стартовата решетка. Но стюардите решиха да санкционират Фетел само с предупреждение.

Техните мотиви са следните: те приемат, че Фетел не е знаел, че Алонсо е толкова близо до него - а това, че Себ не е погледнал в огледалата си обясняват с твърдението, че той е предположил, че едва ли ще има кола в бърза обиколка, идваща от сектора, където се беше завъртял Райконен.

За мнозина, подобно мислене е неприемливо. Към този момент Алонсо и още няколко пилоти още нямаха записани времена в последната част на квалификацията, така че тези пилоти трябваше да продължат бързите си обиколки въпреки проблемите на Кими, само и само да запишат някакви обиколки.

Въпреки че никой не предполага, че Фетел е задържал умишлено Алонсо, световният шампион почти сигурно е знаел, че Фернандо идва зад него, но все пак е решил да се направи на ударен.

А и дори да не е знаел, от бокса е трябвало да го предупредят. И тук стигаме до факта, че нарушението на Фетел не е по-леко от това на Жан-Ерик Верн, който беше преместен с три места назад на старта заради това, че задържа по подобен начин Бруно Сена в квалификацията.

Във Ferrari определено не бяха доволни от решението на стюардите, но Алонсо, в типичния си стил, не обели и дума по въпроса пред медиите. Със сигурност, обаче, тъй като добре познаваме Алонсо, Фетел ще си плати за това.

А преди битката в Южна Корея, която ни очаква през уикенда, може би е добре да се обърнем отново към Мусаши.

Защото той има много точни съвети за такива сложни ситуации като тази, в която се намира Алонсо. Но това ще направи финала на шампионата още по-интересен.

 

Най-четените