Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Атила Йенисен: "Кулинарията е част от културата"

МЕТРО откри нов логистичен ценър в помощ на кулинарния бизнес
МЕТРО откри нов логистичен ценър в помощ на кулинарния бизнес

Над 6000 квадратни метра застроена площ, повече от 3000 различни вида хранителни продукти и напитки и обща инвестиция, надхвърляща 4 млн. лева.

Малко компании в България могат да си позволят подобен размах при разширението на дейността си на местния пазар. Но с представянето на новия логистичен център за доставки в София, МЕТРО затвърди своята водеща позиция в търговията на едро.

Логистичният център на компанията беше открит на 19 декември в присъствието на министъра за Българското председателство на Съвета на ЕС Лиляна Павлова и на голям брой ресторантьори и представители на медиите.

Центърът за доставки е насочен към осигуряването на хранителни продукти от асортимента на МЕТРО за софийските хотели, ресторанти и кетъринг-компании (така наречените ХоРеКа клиенти), което е истински шанс за столичния кулинарен бизнес в навечерието на Българското председателство.

Предвид очакванията София да бъде посетена от около 22 000 делегати от всички страни на ЕС, интересът към новата дистрибуционна услуга на МЕТРО е голям. Столичните хотелиери и ресторантьори повече от всякога ще се нуждаят от бързина и качество при зареждането с хранителни стоки и напитки.

По думите на  главния изпълнителен директор на МЕТРО за България Атила Йенисен няма по-подходящо време от сегашното за разширяване на търговията в посока помощ на крайния бизнес клиент.

"Не съм и мечтал за по-добър момент за отварянето на логистичен център", сподели Йенисен и добави, че Българското председателство представлява истински шанс за страната ни, тъй като делегатите ще могат да оценят България не само по нейната политика, но и по нейната култура. "А кулинарията е част от културата", смята Йенисен.

Една от целите на Българското председателство е именно да представи пред гостите богатата култура, история, традиции и обичаи на България, включително и националната кухня.

В този контекст наличието на огромно разнообразие от качествени родни хранителни стоки в портфолиото на МЕТРО ще позволи на столичния бизнес да представи успешно родната кулинарна традиция.

От доста време българските храни са в основата на асортимента на МЕТРО. Тази политика на толериране на националното производство ще залегне и в центъра за доставки в София.

Над 70% от всички храни, консерви, плодове и зеленчуци, млечни продукти, вино и други напитки, предлагани в асортимента на центъра за доставки, са от родни производители. При месото българското производство достига 80%, а при млечните продукти - 70%.

Новата платформа за дистрибуция на хранителни продукти (Food Service Distribution Platform – FSD), чрез която работи логистичния център на МЕТРО, позволява на кулинарния бизнес да си спести безценно време за пътуване и пазаруване.

Единственото, което е необходимо крайният клиент да направи, е да въведе своята заявка чрез специалната онлайн система за електронни поръчки, която ще работи денонощно.

Заявките се получават на FSD платформата, а необходимите продукти се подбират и подреждат в специални контейнери от служителите през нощта - до сутринта.

Стоките ще се доставят от камионите на МЕТРО "до вратата" на крайния клиент в най-кратки срокове, определени по предварителен график.

"За МЕТРО FSD платформата е стратегически проект и сериозна инвестиция. Тя представлява иновация за целия бизнес. С нея ние поставяме клиентско обслужване на много по-високо ниво", обясни Атила Йенисен.

В официалното откриване на логистичния център се включи и Андрей Стоилов, президент на Българската асоциация на професионалните готвачи. Според него големите хотели и ресторанти имат нужда от сигурен доставчик, който им предлага "качествени продукти и решения".

"МЕТРО винаги са ми помагали и са били прекрасни партньори за мен и всички мои колеги - ресторантьори и хотелиери", добави Стоилов.

През предстоящата година броят на обслужваните от логистичния център на МЕТРО клиенти се очаква да надхвърли 1000, а по доставките ще работят 85 души.

Според информация на търговеца на едро, досега около 390 000 бизнес клиента, сред които магазини, малки търговци и фирми, разчитат на МЕТРО. Сред тях са над 6000 ресторанта.

С въвеждането на новата платформа, тяхната работа ще бъде улеснена максимално, което би им позволило да се съсредоточат върху други важни аспекти на бизнеса – като например повишаването на нивото на клиентско обслужване.

Логистичният център за доставки на МЕТРО е на бул. "Ботевградско шосе" 247.

 

Най-четените