Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Усещане за кола: новият FORD KUGA

Скулптурираният преден капак на Kuga е по-широк и издут по средата, което не само допълва новия спортен външен вид на модела, но е проектиран да контролира по-прецизно деформируемостта и гъвкавостта на предния капак, повишавайки защитата за пешеходци в случай на пътен инцидент. Предният капак и задната врата са също с нова конструкция за смекчаване на щетите по по-скъпите за замяна компоненти в случай на сблъсък.
Адаптивните фарове на Ford се предлагат за първи път при Kuga. Системата следи околната осветеност и автоматично подобрява видимостта, като настройва ъгъла на лъча на новите биксенонови фарове на една от седемте настройки, в зависимост от скоростта на автомобила, ъгъла на завиване и разстоянието до обекта отпред.
Адаптивните фарове включват режим на осветеност, съобразен с метеорологичните условия, който автоматично настройва предните фарове, за да могат водачите да забележат опасности на пътя в условия на проливен дъжд. При пороен дъжд системата скъсява и разширява лъча на предните фарове за по-добра осветеност на участъците встрани от пътя и намаляване на отблясъците от наводнените пътища за останалите водачи.

Има коли и коли. С едните знаеш, че трябва да си внимателен, те те вълнуват и обсебват. С вторите си в сигурни ръце. Още с натискането на газта усещаш, че цялото удоволствие не е тапицерията на седалките, а в карането. Чувстваш се сигурен и уверен в способностите на колата. Този автомобил е всичко онова, което наричаме "сериозна кола"

Сега когато масово марките искат да правят crossover-и, FORD KUGA избра по-сериозната версия - на SUV-овете.

Фейслифтът на FORD KUGA изглежда доста по-различно - с по-дързък и по-спортен външен вид. Голямата горна трапецовидна решетка и по-малката долна са изравнени с по-елегантните нови предни фарове с дневни LED светлини и фарове за мъгла.

Задните светлини също са с нов дизайн и допълват спортния външен вид.

Този FORD не е мислен за да минава под радара, а обратно - да привлича погледите.  Все пак ако държите да не се натрапвате, изберете новия цвят Guard Grey, за всички останали има особено слънчевия и ярък Copper Pulse.

Докато се качвате в KUGA-та си давате сметка, че най-после сте попаднали на голяма кола и няма нужда нито да се сгъвате в раменете, нито да мачкате пътниците отзад. Седалките са достатъчно широки и ергономични.

Управлението на климатика и бутоните на волана работят още по-интуитивно и включват по-малко на брой и лесно различими бутони, което ги прави лесни за разпознаване и управление. Воланът се предлага и с кожа и отопление - екстра, с която лесно се свиква, но трудно се отвиква. Също като с отварянето на багажника с крак.

Всички модификации на новата Kuga с автоматична скоростна кутия имат планки за смяна на предавките от волана.

Моделът, който тестваме е 4х4, 2,0-литров TDCi, 150 к.с. с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Има и бензинов  мотор, който е 1,5-литров EcoBoost, 182 к.с.

Новата КUGA e с най-новите дизелови TDCi и бензинови EcoBoost двигатели на Ford за оптимизирана динамика и ниски CO2 емисии. Технологиите на Ford за пестене на гориво, налични в цялата гама, включват автоматична Start-Stop система и интелигентно регенеративно зареждане, което избирателно задейства алтернатора и зарежда акумулатора при намаляване на скоростта и спиране на автомобила.

Минаваме успешно през дупките на бул. "Сливница" и тъй като там не може да се кара бързо, решаваме да се позабавляваме с интелигентната системата на KUGA - наречена SYNC 3.

Свързването на телефона става за секунди. Нещо, с което например не могат да се похвалят далеч по-наперените Land Rover-и. Със SYNC 3 шофьорът управлява аудиосистемата, навигацията и смартфона си чрез прости гласови команди.

Ford са използвали информацията от над 22 000 коментара, както и резултатите от изследвания и проучвания, за да гарантират, че новата версия е най-ориентираната към клиента досега.

Говоренето със SYNC 3 е забавно и за разлика от Siri на iPhona ми, SYNC 3 е доста разбрана "жена", която не ти отговаря със "Sorry, I didn't get you".

Водачите на Kuga могат да работят с 8-инчовия сензорен екран на SYNC 3 по същия начин, както с екрана на смартфон - новият интерфейс позволява управление с жестове „плъзване" и „прибиране с пръсти".

Новата Kuga има и екстри, които сигурно няма да ви трябват, защото вие можете да паркирате прекрасно, но все пак да ви ги кажем за всеки случай: система за перпендикулярно паркиране допълва с помощта на допълнителни ултразвукови сензори полуавтономния активен паркинг асистент. Перпендикулярното паркиране позволява на шофьора да намира паркоместа, разположени успоредно на други автомобили или успоредно на пътя само с едно натискане на бутон. То управлява волана към съответното паркомясто, докато водачът натиска газта или спирачката.

Други технологии, използващи сензори, също помагат на водачите на Kuga при извършване на маневри за излизане от паркомясто:

  • Системата за предупреждение за страничен трафик индикира на шофьорите, които излизат на заден ход от паркомясто, за близки автомобили, които могат да им пресекат пътя. С помощта на радар с обхват до 40 метра системата издава три предупредителни сигнала, ако засече приближаващ автомобил
  • Асистентът за излизане от паркомясто помага на шофьорите да излязат при успоредно паркиране. Системата управлява волана, а водачът - педала на газта и спирачката

Новата Kuga предлага и система за предотвратяване на сблъсъци в града, която вече работи при скорост до 50 км/ч.

При стария модел беше до 30 км/ч. Системата използва сензори в предната част на автомобила, които следят за статични обекти на пътя отпред и подготвя спирачките, ако автомобилът се приближава твърде бързо, в резултат на факта, че шофьорът е забил нос в телефона си, докато отговаря на сложния въпрос, който е получил в месинджър, а именно: "Тук?".

Ако водачът не реагира, системата намалява въртящия момент на двигателя и автоматично прилага спирачките, за да намали силата на сблъсъка или да го избегне.

Между другото този FORD има една доста хитра екстра - технологията MyKey, която е нещо като куче-пазач за по-младите шофьор.

Технологията позволява да се програмират настройки като забрана на входящи повиквания, ограничаване на максималната скорост, невъзможност за деактивиране на функциите за безопасност, ограничаване на звука на аудиосистемата и пълното й деактивиране, в случай че пътниците не са поставили предпазните си колани.

Както споменахме вече багажникът на Kuga се отваря без ръце само с леко движение на крака под задната броня. Ще го оцените високо на излизане от супера с коледния шопинг за "постната" вечеря, който включва и неща от първа необходимост за още няколко месеца напред.

Заради векторното управление на колелата Kuga стъпва много уверено на пътя и завива прецизно. Има версия със спортно окачване - ST-Line, при която това спортно усещане се засилва още. Разбира се, поради това вози и по-твърдо, но познавам доста хора, които предпочитат точно това в една кола.

В случай, че да натискате газта не е вашата страст, тогава може да размилите върху опцията - "малко повече лукс" , нейното име е Kuga Vignale. Тя предлага на клиентите по-голям избор от стилове и спецификации.

Ако този разказ не ви стигна, запишете се на тестдрайв в Мото Пфое, а после може и да ни разкажете.

 

Най-четените