Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Драма под дъжда на "Интерлагос" остави жива надеждата на Хамилтън

Хамилтън се поздрави с първата си победа в Бразилия в страхотно състезание и съкрати аванса на Розберг на 12 точки.
Макс Верстапен можеше да се мушне между двата Мерцедес-а и да направи още по-интересна битката в Абу Даби.
Нико Розберг ще стане шампион и при трето място в последния кръг.
След състезанието Хамилтън заяви, че се е чувствал добре в кошмарните за другите условия.
Състезанието ще се запомни и като последното на Фелипе Маса пред родна публика.

Люис Хамилтън блесна с изключително представяне в дъждовния, хаотичен и изпълнен с катастрофи предпоследен кръг във Формула 1 за Гран при на Бразилия.

Деветата му победа за сезона бе регистрирана в състезание с няколко инцидента с висока скорост, две прекъсвания и пет влизания на пистата на колата за сигурност.

Успехът на британеца съкрати преднината на завършилия втори негов съотборник в Мерцедес Нико Розберг на 12 точки.

Какво означава това в битката за титлата?

Нико ще е шампион, ако финишира трети в Абу Даби на 27 ноември, дори и Хамилтън да запише нова победа.

Независимо дали ще достигне до титлата - Хамилтън беше страхотен

Англичанинът със сигурност съжалява за някои пропуснати шансове през състезателната година, но в Бразилия беше просто неотразим. Коварните условия не само не му попречиха, но и постоянно записваше най-бързи обиколки.

След всеки рестарт Люис се откъсваше с лекота на Розберг и в един момент успя да натрупа преднина от 18 секунди за 14 обиколки, преди да се наложи ново влизане на кола за сигурност.

Победата му е под №52 в кариерата, което го изстреля на второ място във вечната класация.

Хамилтън задмина Ален Прост, който има 51, но все още е много далеч от Михаел Шумахер, който държи рекорда с 91.

"Като цяло аз си почивах отпред. Обикновено когато вали, денят е хубав за мен. Определено за останалите беше трудно, имаше много възможности за аквапланинг и видяхме доста завъртания. За мен това беше една от най-лесните победи, състезанието ми беше много леко. Когато тук вали, обикновено е много трудно, но аз не се завъртях нито веднъж. Беше ясно и просто, дори Гран При на Великобритания през 2008 година беше по-сложно състезание от това", заяви Люис.

Това е първата победа на трикратния световен шампион на "Интерлагос" и с нея той се превърна в първия пилот в историята с триумф на 24 различни писти: "Да спечеля тук ми беше мечта. Още откакто гледах Сена, когато бях на 5 или 6 години, си представях как печеля Бразилия".

На въпроса какво очаква за финала в Абу Даби, британският пилот заяви, че се чувства уверен в себе си: "Няма да спра да преследвам, само това мога да правя сега. Отборът ми дава страхотна кола, най-после нямаме проблем с надеждността и това си личи по резултатите. Ще дам абсолютно всичко от себе си в Абу Даби. Обикновено съм добър там".

Хамилтън стартира от първа позиция, но заради силния дъжд и мократа писта надпреварата започна с колата за сигурност и десетина минути забавяне.

Като предвестник на събитията се прояви  Ромен Грожан, който изгуби контрол, удари колата си и разби предното си окачване още преди болидите да са се наредили на стартовата решетка.

С бавно темпо и ограничена видимост пилотите извъртяха 7 обиколки преди сейфти кара да се прибере.

Люис Хамилтън се откъсна и поведе уверено колоната, а детето-чудо Макс Верстапен атакува успешно третия Кими Райконен и поддържаше страхотно темпо, което му позволи да настигне Розберг.

Фетел натисна педала и се залепи за Райконен, но в 11-ата обиколка стъпи в зона на пистата с по-дълбока вода и се завъртя.

Германецът успя да задържи болида си, без да го удари, върна се на състезателната линия и веднага реши да влезе в бокса за смяна на мокрите си гуми с интермедия.

Това обаче му костваше 13 позиции и от пети се завърна 18-ти на пистата.

За да стане още по-драматично Маркус Ериксон разби своя Заубер точно на входа на бокса и колата на сигурността отново се върна.

В 20-та обиколка състезанието отново бе подновено и Люис Хамилтън поведе колоната, без да даде шанс на преследвача Розберг.

Секунди по-късно Кими Райконен изгуби контрол на старт-финала и се разби в предпазните стени.

Състезанието за финландеца приключи, а съдиите решиха да прекратят надпреварата в очакване на намаляване на дъжда и частично изсъхване на пистата.

Повече от половин час след прекратяването на състезанието в Бразилия болидите запалиха отново двигателите си и в продължение на шест обиколки очакваха да бъдат оставени отново да се състезават.

Междувременно пилотът на Рено Джолиън Палмър се заби в колата на Даниил Квят от Торо Росо, което още повече забави рестарта на състезанието.

След почти два часа след началото пилотите бяха навъртяли едва 29 обиколки.

След поредния рестарт Макс Верстапен веднага постави под напрежение Розберг и успя да го изпревари в борба за второто място.

Тийнейджърът от Ред Бул въртеше най-бързи обиколки на пистата, гонейки лидера Хамилтън.

В 57-ата обиколка надпреварата бе подновена за пореден път и отново Хамилтън без никакви проблеми поведе колоната и не позволи на преследвача си Розберг да го атакува.

До финала Хамилтън се стремеше просто да съхрани болида си, а Розберг също заложи на сигурността, знаейки, че и третата позиция в Абу Даби ще му е достатъчно за златото. 19-годишният Верстапен остана трети и заслужи признанието за пилот на деня в гласуването на феновете.

Според мнозина специалисти холандецът спокойно е можел да се пребори за втората позиция, ако не беше хазартното решение за "преобуването" на болида с интермедия в 43-та обиколка.

Тогава в Абу Даби щеше да е още по-напечено и Розберг щеше да се нуждае от втората позиция, за да си гарантира шампионската титла.

Състезанието в Бразилия ще се запомни и с още нещо. За последен път пред родна публика се появи Фелипе Маса, а 70 хиляди зрители аплодираха бурно героя си.

Пилотът на Уилямс обяви по-рано през сезона, че сваля каската и прекратява кариерата си като състезателен пилот след края на сезон 2016.

Той не успя да финишира на "Интерлагос", след като в 48-та обиколка задната ос на колата на Маса поднесе силно и много бързо той се озова в тревата извън трасето, а оттам плъзгането се превърна в удар в предпазната стена.

Маса успя да докара автомобила си до подстъпите на бокса, където напусна болида и започна дългото си прибиране към гаража на Уилямс. Южонамериканецът бе аплодиран бурно от публиката, а той се загърна с бразилския флаг.

Екипите на Мерцедес и Ферари се строиха, за да направят шпалир на пилота, който бе посрещнат с прегръдка от съпругата и сина си.

Ветеранът се разплака, а в съзнанието му вероятно изникнаха спомените за двете победи пред родните фенове, както и за неописуемата драма от 2008 г., когато метри преди финала докосваше световната титла, но в крайна сметка тя отиде във витрината на Люис Хамилтън.

Ще успее ли и сега британецът да сътвори чудото?

Определено не е в изгодна позиция, но кой вярваше преди няколко месеца, че ще се закачи в шампионската битка до последния кръг.

Какво ли ще се случи в Абу Даби? Остават ни две седмици, в които да гадаем.

Вижте в галерията снимки от състезанието на "Интерлагос".

 

Най-четените