Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Facebook за оцветяване

Кати от Бруклин и поредното и интериорно решение Снимка: colormekatie
Кати от Бруклин и поредното и интериорно решение
Кати в действие на улицата
Ърнест пред един от графитите си
Рокля на Carolina Herrera и салата Waldorf Снимка: tasteofrunway.com
Рокля на Carolina Herrera и салата Waldorf
Тоалет на Hermes в крем карамел
За коктейла Blue Angel Анна пише: „Четох, че някакъв пияница твърди, че името на коктейла се дължи на високото съдържание на алкохол, което те кара да "летиш“. Аз бих добавила, че наистина има летене, но към пода, а не към небето“ Снимка: tasteofrunway.com
За коктейла Blue Angel Анна пише: „Четох, че някакъв пияница твърди, че името на коктейла се дължи на високото съдържание на алкохол, което те кара да "летиш“. Аз бих добавила, че наистина има летене, но към пода, а не към небето“
На стената в Оберкампф до днес се изявяват различни стрийт артисти като OX, който през 2007 г. прави върху панелите цветно многоточие, връщайки се всеки ден да добавя нови точки Снимка: Jean Faucheur
На стената в Оберкампф до днес се изявяват различни стрийт артисти като OX, който през 2007 г. прави върху панелите цветно многоточие, връщайки се всеки ден да добавя нови точки
Миналата година артистите Ella & Pitr лепят по стената стотици предварително изрязани в студиото им апликации на столове...

Никога не е късно да кажеш, че Facebook е безсмислен - особено ако най-често се използва, за да нахраниш Бойко Борисов и съседа с флекса, за промотиране на объркана лирика от неспокойни блогърки, а напоследък и за споделянето на снимки чрез изкусителното приложение Instagram, което може да превърне и кадър от български морски курорт в пленителна екзотична фотография, а теб - в модел от Vogue.

Всичко това може би е било забавно в първите години на социалните мрежи, когато с удивление си осъзнал, че целият свят може да разбере колко си готин (без да се налага да правиш кой знае какво). Ако имаш късмет да използваш Facebook най-вече поради някакви маркетингови причини, свързани реално с доходите ти, всички тези неща едва ли вече те дразнят, а и винаги можеш да забраниш на спамаджиите да стигат до стената ти.

Ако искаш обаче Facebook да ти носи и развлечение, със сигурност трябва да разредиш обичайните умозрителни статуси по стената си с по-цветни новини. Абонирай се поне веднъж дневно за съдържание, което със сигурност няма да ти достави удоволствие като книга на Вирджиния Улф, но ще like-неш от сърце.

Webcafe.bg ти отправя предизвикателство да споделиш и разкажеш за страниците във Facebook, които следиш, подбирайки своя Топ 5 на чешитите в социалната мрежа, които минават през нея само ако има с какво да ни зарадват окото и душата.

Ърнест, който съживява фасади

Вече сме ти представяли латвиеца Ърнест Закаревич, който преди няколко години се влюбва в Малайзия и остава да живее и твори там. Преди да постигне имиджа на Banksy (с когото го сравни The Wall Street Journal), хората от Пенанг бая се оплаквали от рисунките му по фасадите, но сега сами го приканват да прави графити, включително в домовете им.

Специфичното в работата му е, че използва живопис, шаблон и 3D ефекти, създавайки графити сцени. Всичко, което прави, редовно публикува на страницата си във Facebook, а тъй като явно не страда от прекалено его, често споделя и работи на колегите си - не по-малко приятни и антивандалски от неговите.

Цветната Кати

Колкото и да си кисел рано сутрин, няма как да не се усмихнеш на колоритните издевателства с черно-бялата ти представа за света, които публикува Кати Соколър от Бруклин. Facebook страницата на блога й Color Me Katie е изключително активна, препращайки те от линк на линк, докато съвсем не затънеш в цветните й лабиринти.

Кати е фотограф на свободна практика, актриса, уличен артист и по думите й - най-вече fun maker, а почитателите й я наричат с донякъде инфантилното rainbow in human form, но има защо да я величаят. Едно от нещата, които редовно прави и заради които попада в редица международни медии, е да "заснема" стрийт арт вицове. Лепи различни стикери по сградите и улиците и чака да мине подходящият човек, за да запечата сцената.

Последният й линк във Facebook води към How to make rainbow flowers (не е за изпускане - дори никога да не го направиш), публикува и акценти от бонбонения си апартамент, от който можеш да си откраднеш идея, както и детайли на нещата, които я правят щастлива - партита по бельо, ужасно високите хора, детските секции в книжарниците, констатацията, че отпечатъците от дланите й оставят форма на сърце. Всичко това в ужасно много цветове.

Сервирай ми нещо модерно

В подобна тоналност е и страницата на сайта Taste of Runway на Анна Маркони, ориентирана повече към жени, но и мъже, които обичат добрата кухня. Тя съчетава мода и храна по доста любопитен начин, като "превръща" рокля на Hermes в крем карамел, тоалет на Carolina Herrera в салата Waldorf, а нерядко дрехите от висшата мода я вдъхновяват и за коктейли.

От публикациите на Анна можеш да видиш как по един почти шизофреничен начин открива еднакви пропорции, детайли и цветове във висшата мода (за каквото е учила) и хубавата храна (която обича). Придружава колажите си с ценни и не толкова съвети или есета, винаги написани с лекота и чувство за хумор, като например в кои цветове би изглеждал като прасенце и кой коктейл наистина те кара да летиш, но към пода...

Махни си рекламата...

На страницата на момчетата от Le Mur можеш да следиш какво се случва на онова култово място в Париж, превърнато от рекламна площ в сцена за улично изкуство. Всичко започва през май 2000 г., когато Оберкампф кипи от нови барове, ресторанти, магазини и всякакви други приятни места. Но на ъгъла на Rue Saint-Maur и Rue Oberkampf една рекламна агенция инсталира два панела за плакати и афиши. Това не се харесва на стрийт артиста Thom Thom, който почва да прави от рекламите гавра колажи. На хората им било забавно и му предлагали питие, а пред полицаите минавал за работник, който се грижи за панелите, тъй като носел парчета нарязана хартия.

Така се присъединяват и други артисти, които променят изображенията и посланията на рекламите и въпросната компания се отказва от рекламната площ. А за да окаже натиск върху парижката община, която да предостави тази "стена" на хора на изкуството, през 2003 г. Thom Thom и Jean Faucheur създават Le Mur. На стената и до днес се изявяват различни художници, чиито творби през годините могат да бъдат видени на сайта на асоциацията.

Най-големият

13 години след излизането на култовата класика The Big Lebowski с Джеф Бриджис (който наскоро сподели, че се облича като Пича и обувките, които носи във филма са си негови) 1.4 милиона харесват Facebook страницата й.

Освен, че поддържа мърчъндайзинг с типични за хумора на филма продукти като тишърт с Пича по халат в ролята на Витрувианския човек на Да Винчи ($26), страницата непрекъснато е обновявана с лафове и сцени от филма, куизове, както и снимки от събития, свързани с него. Все още например се провежда двудневният Lebowski Fest, който, разбира се, задължително включва пиене на White Russian и боулинг, като някои фенове са имали късмета да празнуват с Бриджис. Ние не сме били там, но гарантираме, че появата на негова снимка, карикатура или мисъл във Facebook потока от статуси разцепва скуката по стените ни.

 

Най-четените