Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Историята на едно шведско хипи

Историята на едно шведско хипи

Годината е 1967 - същата, в която Pink Floyd изнасят концерт в The Golden Circle в Стокхолм, а един швед прави запис на тяхното изпълнение, което става

единственият професионален запис на групата от същата година.

Пак през 1967г. в Стокхолм трима приятели тръгват срещу течението от синтетични дрехи по онова време и правят риза на кръпки от индийски памук.

Джордж Харисън също гледа към Индия и учи Битълсите на йога, а Америка, залята от хипи емоции, преживява Лятото на голямата любов.

Първата рекламна кампания на тримата приятели (двама шведи и един американец, любител на развлеченията) има за основен мотив ягода и логото на Marc O'Polo. Тя е революционна за епохата - дотогава модата се е рекламирала само с дрехи - и привлича международно внимание. Нищо не е случайно - светът слуша Strawberry Fields Forever. Хипи културата е във въздуха и кара хората да се обърнат към природата и природата си.

Името на марката от 67-ма е игра на думи от венецианския мореплавател Марко Поло и начина на изписване на името на американеца - един от тримата основатели на фирмата - Jerry O' Sheets. Така се ражда Marc O'Polo.

Едва през 1972 година обаче трудът на тримата приятели постига първия си голям успех - той идва с т-шъртите с принтирано лого и изчистените унисекс суитшърти. Продадени са над 1 млн. бройки, а суитшъртът, върху който има единствено лого, си остава бестселър и до днес.

Следват години на възход - шведското хипи пораства до немски моден бранд.

30 години по-късно главната квартира на компанията е в Мюнхен, Jerry O' Sheets вече е продал дяловете си и се мести в Куба, където прекарва по-голямата част времето си в медитация.

Продажбите на Marc O'Polo за 2014 г. достигат 450 милиона евро, а марката снабдява повече от 2500 магазина в 30 страни по света.

Въпреки че собствеността на компанията се сменя, концепцията й до ден днешен изглежда все така проста на пръв поглед, както през 1967 г.:

използвай естествени материи,

бъди достъпен и

дай на хората свободата да бъдат себе си.

В Marc O'Polo има нещо бохемско, нещо едновременно консервативно и модерно.

Стилът на Marc O'Polo завладява различните поколения - лицата, които бранда избира за свои символи са Джеф Бриджис, Ума Търман, Джош Хартнет и правнучката на Хемингуей - Дри Хемингуей.

Последната маркетингова кампания на Marc O'Polo се казва Follow Your Nature. Нейно лице през 2013 г. беше актьорът Джеф Бриджис, а фотограф - Брус Уебър - той е един от най-титулуваните модни фотографи, снимал корици за всички големи фешън списания по света.

За колекция пролет-лято 2016-та Marc O'Polo продължи кампанията Follow Your Nature с Джош Хартнет и Дри Хемингуей. За снимките Брус Уебър ги кани в дома си в Монток - най-източната част на Лонг Айлънд, Ню Йорк. Същото място където е сниман и сериалът The Affair.

Брус не иска Джош и Дри да позират пред камерата му, а прави сесиите, докато двамата прекарват времето си навън или просто си говорят непринудено.

Уебър дори влиза в ролята на журналист и интервюира своите модели. Всички са като голямо италианско семейство. Резултатът е една доста романтична фотосесия, с много морски мотиви, блузи на райета и много, много природа.

Новата колекция на Marc O'Polo ще намерите в магазините на марката в мол "Сердика"  и The Mall.

 

Най-четените