Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

След версия "експлозия", версия "отвличане" за полет MH370

Връзката с полет MH370 на малайзийските авиолинии прекъсна само час след полета от Куала Лумпур-Пекин
Връзката с полет MH370 на малайзийските авиолинии прекъсна само час след полета от Куала Лумпур-Пекин

Седми ден от изчезването на малайзийския самолет с 239 души на борда и единственото новост са... новите версии около него, този път свързани с отвличане или изчерпване на горивото.

Връзката с полет MH370 прекъсна по-малко от час след началото на полета от столицата на Малайзия Куала Лумпур към Пекин.

Версия отвличане

Малайзийските власти смятат, че изчезналият Боинг 777 на "Малайзия еърлайнс" може нарочно да е бил насочен към Индийския океан от някой с познания за летенето и местоположенията на радарите, казва пред агенция Франс прес високопоставен представител на военните. Коментарът прави правдоподобни растящите опасения, че изчезналият самолет и екипаж може да е бил отвлечен.

Версията, лансирана от агенция Ройтерс, която се позовава на американски източници, е, че на Боинга може да му е свършило горивото по време на полета над Индийския океан.

Предполага се, че поради недостиг на гориво той се отклонил от първоначалния курс със стотици мили и паднал някъде в океана. Според източниците, на базата на получените данни може да се направи изводът, че самолетът е летял в посока Индия - макар че полетът е бил за Пекин.

Според Асошиейтед прес пожелал анонимност източник от разследването, заяви, че версията за отвличането става все по-сериозна, но засега не е установен мотив за отвличането и не е ясно къде е бил закаран самолетът.

Източникът казва, че отвличането на самолета вече не е теория, а се потвърждава от данните на разследването. Сред тези данни са признаците, че комуникациите на самолета са били прекъснати целенасочено, посоката на полета и признаци, че самолетът е бил насочен така, че да не бъде прехващан от радари.

Умел пилот е свършил работата

"Трябва да е опитен, компетентен и действащ пилот", казва източникът, участват в международните усилия по издирването на машината, пожелал анонимност. По думите му теорията се основава на все още неразкрити данни от военен радар.

Радарът продължил да следи курса на самолета часове след изчезването му от екраните на въздушния контрол и гражданските радари. Самолетът е летял към Индийския океан, далеч на запад от курса му „в продължение на 4-5 часа", допълва източникът. "Той (пилотът) е знаел как да избягва гражданските радари. Ясно е, че е учил как да ги избягва", заключава той.

Последната точка, на която е бил засечен неидентифицираният самолет, навежда на мисълта, че е летял към Андаманските острови - островна верига между Андаманско море и Бенгалския залив, която е владение на Индия.

Все още няма коментар от малайзийското министерство на транспорта, което е официален изходен пункт за информация по разследването. Според Ройтерс новата информация е първият ясен намек, че става дума за престъпление.

След нейното разпространение индийски самолети започнаха да претърсват стотици малки, необитаеми острови в Андаманско море. В атола южно от Мианма има 572 острова, покриващи площ с размери 720 км на 52 км. Само 37 са населени, останалите са покрити с гъсти гори.

 

Най-четените