Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Мъж в чорапогащник

Той е хореограф, известен балетист и, да, има тайна връзка с Натали Портман - Бенджамин Милепие... Снимка: Getty Images
Той е хореограф, известен балетист и, да, има тайна връзка с Натали Портман - Бенджамин Милепие...

Шум около нов балетен филм, дебют като модел, връзка с Натали Портман - тази есен прожекторите твърдо са върху балетиста Бенджамин Милепие. Само не го наричайте звезда.

Балетистът не е имал много време за четене тази есен, заради пътуването до Венеция за премиерата на "Черният лебед", на който е автор и на хореографията - и където играе малка роля; заради репетициите за премиерата на балета на Ню Йорк Сити, на който е хореограф и където ще танцува; заради дебюта му като модел в кампания за Club Monaco; и заради донякъде тайната си връзка с Натали Портман, за която и двамата са стигнали доста далеч, само и само тя да не се разчуе.

В свободното си време чете

Но в свободните си мигове той се опитва да довърши две книги. Първата е пожълтял от разлистване екземпляр на "Поетика на музиката под формата на шест урока" на Игор Стравински, която той вече е чел. Втората, която признава донякъде неохотно, с известна неловкост, е "Историята на успеха" на Малкълм Гладуел. "Беше подарък."

От кого?

Той свежда поглед и поклаща глава.

"От Натали."

Всъщност подаръкът е добър. Като се има предвид кариерата на Милепие напоследък, 33-годишният приятел на Портман би могъл да бъде идеален пример за изследването на Гладуел на произхода на суперзвездната слава.

Милепие е французин с остър поглед, титаничен хореограф с амбиции, които обхващат модата, Холивуд и отвъд - и физика, изглеждаща сякаш създадена за снимки гол до кръста на фолиото на сп. "Details". (Той има татуировка на Баухаус върху тялото си.) Ако още не е суперзвезда, то определено е доста напреднал по пътя към славата.

Нахлу в попкултурата

Син на талантлив танцьор на модерен балет, Милепие е раснал за известно време в Сенегал и е прекарал три години в изучаване на класически балет в Националната консерватория в Лион. Щастливата случайност и безупречните гени го изтласкват през поредица от ранни награди и почести, включително възможност скоро след навършването на 20 години да играе главна роля в пиена на Джером Робинс.

След като си изгражда сериозно име в балетния свят, той нахува в попкултурата през тази година, привличайки масовото внимание по начин, по който не го е постигал никой класически танцьор от епохата на Михаил Баришников. Освен ако броим колегата му от балета и бивш шеф на персонала в Белия дом - Рам Еманюел.

Подобно на Баришников, той успява да съчетава талант и външен вид на кинозвезда в кариера, която обхваща почти цялата развлекателна индустрия. И подобно на Баришников, "той практически определя какво е секси в съвременната епоха," коментира Ан Уотсън, която е сред ръководителите на Club Monaco, включили Милепие в своята есенна кампания, заснета от потомствения фотовиртуоз Виктор Демаршелие.

Целият този интерес е нещо ново за Милепие, който е с кротък нрав, говори тихо и като цяло се чувства неудобно да обсъжда самия себе си.

Неловко му е да говори за себе си

"Нямам агент, нямам и издател," казва той на обяд - голям колкото възглавница "крок мосю", изяден на пет хапки - край Линкълн Сентър. "Всъщност не, вече имам агент. Извинявам се. Само от месец е така."

Кой е агентът му?

"Ами всъщност имам няколко."

Така че реално не е толкова отскоро. Милепие е работил с балета на Ню Йорк Сити от 1995 г., като става солист две години по-късно. Към хореографията се обръща през ранните години на новия век, като започва да продуцира свои собствени постановки през 2002 г., под името Dances Concertantes.

"Винаги съм искал да се занимавам с хореография," споделя той. "Някога като дете непрекъснато си измислях малки танци."

Сред скорошните му постановки са Plainspoken, която откри нюйоркския балетен сезон на 7 октомври - и One Thing Leads to Another, което холандският Национален балет ще изпълнява през следващата седмица, в костюми, създадени от сестрите Мълийви, стоящи зад марката Rodarte. "Обожавам ги," казва той.

Когато се срещаме с него, той обмисля предложение за съвместен проект от рапъра Кание Уест.

"Той има идея за една песен, която смятам за абсолютно неуместна," разкрива балетистът. "Но не сме разговаряли още, така че кой знае?"

Големият пробив на Милепие е миналата година, когато прочутият режисьор Дарън Аронофски го моли да подготви хореографията за предстоящия му психологически трилър, който предизвиква екзалтация сред критиката при показа му на Венецианския филмов фестивал. Звездите на филма - Натали Портман и Мила Кунис, са конкуриращи се една с друга балерини. Милепие също има малка роля (с шест реплики) във филма.

Неговата задача е да учи Портман и другите актьори да се държат убедително като балетисти, сякаш са изучавали балет през целия си живот. Това изисква хореография на танци, които "изглеждат като добър балет, но не са прекалено сложни" - така че всяка от актрисите "все пак да бъде в състояние да ги изпълни и да не изглежда като идиотка," по думите на Кунис.

"Първия път, когато видях Натали да взима уроци по танци, беше през Skype," разказва той. "Тя беше танцувала за кратко като малка, но трябваше да мине през повторно обучение - този път както трябва - за да има нужната координация."

"Никога няма да бъда звезда..."

Той не може да не похвали работата на актьорите във филма, но казва, че престоят му край знаменитостите прави светлината на прожекторите за него дори още по-непривлекателна. Във Венеция той и Портман изглежда мъчително се стараят да не бъдат един до друг на която и да е снимка. При завръщането си в Ню Йорк той се колебае да разкрие в кой квартал живее, да не би да привлече папараците.

"Никога нямада бъда звезда," заявява Милепие, който твърди, че прекарва свободното си време в четене и много самостоятелни репетиции у дома. "Когато виждам какъв център на интерес са станали филмовите звезди, това не ме кара изобщо да желая да бъда в подобно положение."

Но в момента не изглежда да има големи шансове да остане извън светлините на прожекторите.

 

Най-четените