Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Нов проблем с полетите на Wizz Air

Очаква се полетите на компанията да са натоварени през септември Снимка: Getty Images
Очаква се полетите на компанията да са натоварени през септември

Заради засиления поток от пътници възникват проблеми с клиентите на нискотарифните авиокомпании, които излитат от Летище София. От три дена клиенти на тези превозвачи съобщават за свалени от самолетите пътници заради така наречения оувърбукинг.

Клиент на Wizz Air съобщава в свой Фейсбук статус за такъв случай с полет за летище Лутън, Лондон, който трябва да излети в 21 часа, но според информацията на страницата на Летище София е излетял в 22:53 часа. Паунов казва, че пътниците са очаквали самолета повече от час. Проблемът не в закъснението, а че са продадени 40 билета повече, отколкото е капацитетът на самолета.

Това не е първият подобен случай. Ден преди това, на 29 август са свалени 23 човека от полет на Wizz Air, отново от курс за Лондон. Свалените са избрани на случаен принцип като им е казано, че ще бъдат качени на следващ полет. Всеки от тях е бил с редовно закупен билет.

Свалянето на пътници се налага заради практика на нискобюджетните авиокомпании да се застраховат срещу незаети места в самолета. За да не става това, те често продават повече билети, отколкото са местата. Според Wizz Air случаите, в които всички пътници с продадени билети се появяват на летището, е прецедент.

Очаква се полетите на авиокомпаниите да са натоварени през септември заради наплива от туристи към Западна Европа. Най-посещаваните дестинации са Лондон, Италия и Испания.

От авиокомпанията Wizz Air припомнят, пътниците във въздушния транспорт имат своите законови права и всеки пътник може да претендира за обезщетение в случай на отказан достъп на борда, отмяна на полета или голямо закъснение.

В допълнение компанията-собственик на Wizz Air - Claim Flights GmbH - оказва съдействие на всеки, който е предявил подобни претенции, както и проверка каква е сумата за обезщетение, за която пътникът би могъл да претендира. Компанията работи на принципа "няма победа - няма такси", което означава, че в случай, че претенцията не бъде удовлетворена, клиентът не заплаща никакви такси.

 

Най-четените