Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

И Съюзът на художниците критикува новото лого

Недомислицата, наречена лого
Недомислицата, наречена лого

Съюзът на българските художници (СБХ) не одобрява новото туристическо лого на България. Това се посочва в изпратено до медиите отворено писмо на председателя на организацията Любен Генов, адресирано до президента Росен Плевнелиев и министъра на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев.

Логото е част от новия български бранд и за него са похарчени 1.4 милиона лева от Оперативна програма "Конкурентоспособност" на ЕС. Обществената поръчка е била обявена и приключена в рамките на 1 месец миналата пролет.

Новото лого беше представено от зам.-министър Иво Маринов, а в реакциите преобладаваха критиките и осмиванията.

В писмото на СБХ се изразява недоволство и от факта, че в СБХ не е постъпила информация за провеждане на конкурс за създаването на тоа лого при положение, че "едни от най-добрите художници специалисти в сферата на графичния дизайн в България почти без изключение са членове именно на СБХ".

Посочва се още, че по повод представеното ново туристическо лого до ръководството на съюза са били изпратени писма от секциите "Графичен дизайн", "Рекламен дизайн" и "Дизайн". В тях също е изразено отрицателното отношение на професионалната художествена общност към новия знак на България.

"Представените компоненти в семиотичен, композиционен, пластичен, цветови и идеен план не подпомагат високоотговорната и представителна функция, която графиката трябва да излъчва.

Към съществените недостатъци причисляваме и типографското решение, неотговарящо на ценностите в българската кирилица.

Разработените допълнителни подварианти на логото не спомагат за ясна, характерна и запомняща се българска визия, а напротив - затвърждават неговото посредствено излъчване", смятат експертите.

Те заявяват, че налагането на новото туристическо лого е в ущърб на националната графична идентичност, както и на културните, естетическите и академичните норми и ценности, завещани от традицията на българската приложна графика и дизайн.

 

Най-четените