Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

До Капана и обратно с Infiniti QX60

QX60 не е типичният кросоувър... Снимка: Webcafe
QX60 не е типичният кросоувър...

Седмицата измина в очакване на уикенда, който щеше да ни отведе до есенното издание на Капана фест в Пловдив. Предишният фест ме беше впечатлил силно.

Цялата обстановка от красиви улици, творения на изложителите, приятната музика и усмихнати хора те карат да се чувстваш като чужденец в собствената си държава, невярвайки напълно, че това се случва тук и сега.

Бях нетърпелива какво ще е по-различно сега. Харесвам Пловдив и винаги съм го възприемала като града на изкуствата, творците и автентичната градска архитектура.

Очакването ми се утрои след като разбрах, че ще пътувам до там зад волана на новия Infinitii QX60. Webcafe се оказва първата медия, поканена да тества най-новото попълнение в шоурума на Infiniti.

Няколко думи за колата - QX60 е нетипичен 7-местен кросоувър. Нетипичен, защото автомобилът носи характерната за останалите представители на марката линия - същите очертания, която придават на градския Q30 един елегантно-хулигански стил, а на QX60 - една агресивност, която особено се харесва на част от мъжете.

Познавам Q30 сравнително добре от две симпатични дизайнерки, които независимо една от друга са решили, че това е тяхната кола. Като цяло Infiniti като бранд се позиционира именно като различната марка - достатъчно премиум за топ сегмента, но много различна от стилистиката на немските гиганти например.

Клиентите на марката се радват на специално обслужване, което включва услуги, които другите марките или не предлагат, или ако предлагат, то те са на доста високи цени. Докато тук всичко идва безплатно - с покупката на колата. Говорим за заместващ автомобил в случай на необходимост, посрещане и изпращане на летището и други подобни екстри.

От известно време коментираме смяната на автомобила в семейството и сега имахме добра възможност да тестваме кола от сегмента, който би ни свършил перфектно работа - да е за семейството и в същото време да става и за работа.

Пътуваме често и търсим комфорта и усещането за сигурност в автомобилите, които купуваме. Тъй като не се налага да ползваме втори автомобил, търсим възможността единствената кола, която имаме, да послужи и за бизнеса на съпруга ми, в който се налага товарене и превозване на обемни пратки.

И така без да предполагаме какво ни очаква, потеглихме за Града на тепетата.

Срещата ни с автомобила беше на улица "Оборище". Ако при другите автомобили често стои въпросът, че "отдалеч тая Шкода много прилича на Volvo", Infiniti има характерен и разпознаваем дизайн, който не можеш да сбъркаш, независимо от разстоянието.

На наше разположение за уикенда беше 7 местният INFINITI QX60, с 3,5-литров V6 двигател и мощност от 262 к.с. Задните две седалки стоят пуснати, така че увеличават пространството на багажника и при нужда ги вдигате.

Винаги е интересно какво виждат децата в новите коли. Понякога са впечатлени от миризмата на нова кола, друг път - от екстрите, а особено ценят отоплението на задните седалки.

Първата им реакция този път беше "Ама ние ще се возим отделно и ще гледаме небето. Оооо, има и DVD с безжични слушалки, може ли да пътуваме до морето!?!"

Ако се чудите какво е „отделно" - става дума за това, че QX60 освен, че е по-голям вътре поради концепцията за 7-местен кросоувър, има и опция за панорамен таван, който дава допълнителна светлина в купето и създава усещането за по-голямо и автономно пространство на возещите се отзад.

При модела, който тествахме, в облегалката на главите на двете предни седалки имаше вградени дисплеи, които позволява гледането на филми, както и включването на други устройства към тях. Настанихме се, аз - на шофьорското място, съпругът ми - до мен, а децата и техните приятели - на втори и трети ред.

"Proxima paradа(следваща спирка)", казах аз като в испанското метро е на бензиностанция на магистралата и вкарах ред сред детските крясъци, които тъкмо регистрираха дистанционното за дисплеите. За секунди подкараха дисковете и сложиха слушалките.

Казах си „Ей това е Z поколението, аз още нагласям седалката и волана си, а те вече са в техния свят."

Интериорът на Infiniti винаги е много луксозен. Табло от висококачествени материали, кожен салон, добър волан, високо ниво озвучаване - това са неща, които получавате независимо от модела, който карате.

Това, което ме изненада е, че луксът не спира до предните две места. Достъпът до втория и третия ред седалки беше много лесен. И друг път съм пътувала в 7 местен автомобил, но тук пространството на последния ред позволяваше и на възрастен човек да се почувства комфортно.

Коментарът на съпруга ми беше "Сгъваме седалките и перфектно товаря." Всеки с грижите си.

С лекота свързах мобилния си телефон и нагласих любимата си радиостанция. Звукът беше достатъчно приличен със система Bose - по принцип Bose са долният клас на Premium и вършат чудесна работа.

Дотук чудесно.

Пътят до Пловдив не впечатлява особено и няма как да опиша красиви гледки и есенна природа, каквито няма, а пътуването по българска магистрала изисква концентрация и внимателно шофиране. Както и активно ползване на двете странични огледала, които при тази кола са с размери на телевизори.

Ненатоварения път ми позволи да усетя мощността на автомобила и контрола, който имам върху нея. Чувството е за стабилна и тежка кола, която се държи уверено на пътя.

Нещо, което много ми хареса, е видимостта. Освен гореспоменатите "телевизори", предното стъкло също имаше супер видимост, благодарение на факта, че страничните колони на предното стъкло бяха по-тесни и това даваше простор.

Между другото, това е нещо много важно, защото като спрете на пешеходна пътека с висока кола, много често се случва пешеходец да се окаже точно зад страничната колона и това, особено при завиване, когато се следи и за страничния трафик, е доста некомфортно. И най-вече изисква повече внимание от страна на водача.

QX60 идва с много интелигентни системи за сигурност - нещо типично за новите коли.

Колата има система за засичане на автомобили, които са в „сляпата зона", като първо автомобилът сигнализира, а след това воланът започва да вибрира и се задейства система, която връща автомобила в своята лента.

Моделът има аварийно задействане на система при челен удар, както и система, която при заден ход, може да спре автомобила при опасност от удар - много характерна ситуация като излизате от паркомясто на заден ход.

Пристигнахме на обяд в Пловдив и първо решихме да се разходим до Гребната база.

Времето не беше слънчево, но приятно за разходка и успяхме да пием обедното си кафе навън, проследявайки състезание по гребане за ветерани.

Много ми се искаше да снимам автомобила до водата, но за съжаление нямаше подходяща локация. Красивият дизайн на колата щеше да допълни есенното отражение на водата в обектива на апарата ми.

Придвижихме се до центъра с надеждата лесно да намерим място за паркиране. Пловдив обаче се оказа по-труден за откриване на свободно място от София.

С доста обиколки и уговаряне на представителя на пловдивската Градска мобилност успяхме да намерим нашето място. Трудно за прибиране на огромния кросоувър, но перфектно да изпитам възможностите за паркиране, които предлага.

За момент се притесних, че няма да се справя - не всеки ден карам 7-местна кола, но като чух окуражителното „Давай смело, включи на заден", видях, че всъщност задната камера прожектира картина с прекрасна видимост на дисплея пред мен. Включи се видео система за 360-градусово наблюдение и с невероятна лекота и без усилие успях да маневривам и да вкарам колата в тясното пространство.

На връщане тествах колата по магистралата в дъжд - безапелационно добро поведение на пътя.


Супер спиране. Фарове, които осветяват много напред. Не бих казала, че е най-икономичната, но да си призная карах доста на спортен режим.

Дори и по паветата в София, окачването, макар да не е въздушно, даваше достатъчно комфорт. Ако много се чудите дали харесвате някоя кола, минете няколко пъти с нея около "Александър Невски", в случай, че сте ок с акустиката, комфорта на возене и твърдостта/мекотата на спирачките, действайте.

 

Най-четените