Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Ново начало за Alfa Romeo

Новата Giulia може би ще изглежда така и ще се появи през юни 2015
Спортният 4С остава важна част от моделната гама на Alfa Romeo
Засега не се предвижда освежаване на Mito
Maserati Ghibli има важно значение за развитието на следващите модели на Alfa
Харалд Вестер обещава интересно бъдеще за Alfa Romeo

Съвсем скоро ще станем свидетели на възраждането на класическата италианска марка Alfa Romeo, която напоследък позагуби очарованието си покрай амбициите на Серджо Маркионе да превърне FIAT Chrysler във важен играч на глобалната автомобилна сцена. Сега обаче с помощта на Alfa, това може да се случи, при това с красиви и привлекателни за клиентите автомобили.

Главният изпълнителен директор на италианската марка Харалд Вестер разкри плановете на Alfa Romeo пред списание Car. Не забравяйте, че той е шеф и на Maserati, това обяснява доста от решенията за бъдещите модели на марката.

2015 година ще сложи край на дългото чакане на нови модели на Alfa Romeo, в момента компанията предлага на практика две коли на пазара, а ако включим и спортния 4С, то общо моделите й стават три. Плановете на Вестер за близкото бъдеще са доста по-различни - до девет модела на Alfa може да излязат на световния пазар до края на настоящото десетилетие.

Първият модел, който ще видим в началото на лятото - става въпрос за новата Giulia, която ще е пряк съперник на 3 серия на BMW и се очаква да дебютира точно на 24 юни - датата, на която Alfa ще отбележи 105 години от създаването си.

След изчезването на модела 159 от производствената гама на марката Alfa не разполагаше с модел в този толкова важен сегмент на премиум класа, но с Guilia нещата си идват на мястото.

Защо обаче Guilia се забави толкова много? Както може да се предположи, спънките са дошли от най-високо място - големият шеф на FIAT Chrysler Серджо Маркионе не е бил доволен от проекта и го е върнал на изходна позиция. И тук не става въпрос за стилистични промени или осъвременяване на дизайна.

Инженерите на Alfa Romeo разработват нова платформа със задно задвижване, заедно с Maserati - това не трябва да се пропуска, и тя ще е важен елемент от предстоящите нови модели.

Тази новина е музика за ушите на почитателите на Alfa Romeo, които подобно на верните фенове на BMW вярват, че италианската марка е призвана да създава модели само със задно предаване. Новата платформа е базирана на тази на Maserati Ghibli, но е пригодена за двигатели с по-малък работен обем.

Предполага се, че основните двигатели на новата Giulia ще се два бензинови агрегата - работен обем 1,4 литра (110 и 180 конски сили) и 1,8 литра (200 и дори 330 конски сили). Естествено, турбо технологиите ще намерят сериозно приложение при тези двигатели.

Обаче модел, който иска да се бори с BMW и другите премиум марки, трябва да предлага и други мотори. И тук на сцената излизат два двигателя, идващи от Maserati - V6 с работен обем 2,5 и 3 литра, които ще покрият диапазона на предлаганата мощност до 515 конски сили.

Също толкова богата ще е и гамата при дизеловите мотори - началото поставя 1,6-литров 4-цилиндров двигател, а на върха трябва да очакваме 3-литров V6 турбо дизел с common rail.

Какво следва след Giulia? На първо място новата Giulietta през 2016. Този модел също минава на платформа със задно задвижване и ще е съперник на 1 серия на BMW. При по-скъпите версии ще се предлага и задвижване 4х4 - както е традицията при Alfa.

Най-вероятно Mito няма да получи обновяване и удължаване на жизнения цикъл, поне засега. Вместо това, в Alfa Romeo планират модел, който да се бори с 5 серия на BMW. Италианският модел най-вероятно ще е технически близнак на Ghibli и се очаква дължината му да достигне 4,9 метра. Вестер обясни, че новият флагман ще е класически седан, но със спортен нрав и поведение.

Накратко, близкото бъдеще на Alfa Romeo е повече от вълнуващо, а феновете на италианския дизайн и темпераментни автомобили получиха надежда, че не всичко е загубено. Защото историята с Lancia успя да ги обезкуражи.

 

Най-четените