Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Как да направим интересна реклама

Представяме ви техники, с които да превърнете рекламите си в креативно и ефективно преживяване, радващо и вас, и зрителя. Да раздвижим въображението си...
Създайте си герой

Измислете интересен персонаж, който да представи вашата идея. Отпуснете въображението си, рекламата също е творчество и колкото повече разчупите съзнанието си и дадете воля на мисълта си, толкова по-добре. Можете да изберете известна личност, като английската кралица, или да се впуснете в анимацията.

Позабавлявайте се, докато давате живот на своя герой. Не е задължително той да е обвързан с продукта или имиджа на бранда, повечето добри характери са създадени извън ограниченията на марката. Направете го различен, дайте му отличителни черти или силна гледна точка за нещата
Персонифицирайте

Можете да създадете много по-интересна реклама, ако добавите човешки качества на своя продукт. Нека говори, действа, показва емоциите си. Абстрактните идеи, като глад или завист, също могат да имат свой "глас". Не е задължително персонификацията да е на вашия продукт, може просто да е акцент в рекламата, който да я прави по-разчупена
Преувеличете

В този случай преувеличаването е положително качество. Вземете първоначалната идея и я преувеличете. Стигнете до крайност, отидете отвъд реалността. Можете да преувеличите качество, проблем, размер. Преувеличете преувеличението! Добър подход е да преувеличите визуалната страна за сметка на копието или обратното
Въпрос на демография

Използвайте демографското позициониране, за да привлечете определена таргет група. Обърнете се към определен пол, възраст, раса, семейно положение, сексуална ориентация, образование, доходи. Забавен пример за използван демографски подход е десерта на Nestle, който не е за момичета!
Символика

Най-силният ви коз в рекламата е използването на символи, метафори или сравнения. С тях можете да вдъхнете живот на абстрактните си идеи, с тях подсказвате, но не натяквате. С метафора можете да представите характеристика на продукта си. Пример за това е една реклама за зърнени храни, които са обогатени с желязо - закуската излита от кутията, все едно е привлечена от маганит. Посланието е получено. Отпуснете се и се развихрете, единственото, за което трябва да внимавате, е да сте свежи и нови. Ако вече е казано или направено, не се опитвайте да имитирате. Лесен подход за създаване на метафора за продукт е като започнете от две сравнения: “Този бранд, услуга или продукт е като...”, “Предимставата за потребителя на бранда, продукта, услугата е като...”. Довършете ги. А сега се опитайте да премахнете “като”-то и вижте резултата. Рекламата може да е най-забавната игра, която сте играли
В изображенията има някои теми, които са винаги с ореол от позитивно настроение – сватби (но се постарайте да използвате по-нетрадиционни), семейства и връзки, бебета или деца и животни (нека бъдат особено сладки). Успешна стратегия е да използвате и местна знаменитост
Вкарайте емоция/ Провокирайте емоции

Ако успеете да провокирате емоционална реакция със своята реклама, то тя неминуемо ще доведе и до емоционална обвързаност с вашия продукт, а какво по-добро от това? Използването на емоционални теми, изображения или музика са идеални медиатори, които директно ще задействат вълна от положителните емоции. Музиката е едно изключително мощно средство за провокиране на определено настроение, особено ако е разпознаваема и харесвана. Може да събуди чувство на любов, загуба, гняв
Изтъкнете конкретно преимущество

Важно е сами да разберете кое е ценното във вашия продукт. Задайте си следния въпрос – “Кои са нещата, които този продукт/услуга могат да ми полезни?”. С отговора вече ще знаете на какво да заложите. Тази техника за реклама има две важни характеристики – 1. важността на дадената облага 2. специфичното в облагата. Ето и примерен слоган в тази насока: "Представяме ви перална машина, която е толкова нежна, че всъщност спомага дрехите ви да се запазят за по-дълго"

Съветваме ви да избягвате суперлативи като уникален, красив, професионален и синоними, защото те не показват нищо специфично за вашия продукт или услуга. Понякога е по-добре да използвате определена черта, отколкото облага, свързана с вашия продукт
"От опит знам"

Повечето хора предпочитат да се допитат до свой близък или приятел за даден продукт или услуга преди да се възползват нея. Но когато не познаваме някой, който да ги е пробвал, се доверяваме на потребителите, които са споделили мнението си. Затова успешен подход е да използвате в рекламата си друг потребител, който да сподели мнението си, като е препоръчително да е възможно най-искрен и честен. Подберете реални потребители, които са и с интересни истории.

Може да имат необичайна работа или хоби или някакво постижение – предишния кмет на града, жена, изкачила Еверест... Можете да дадете възможност на случайни хора да изпробват продукта и да го преценят на място, или да споделят защо са предпочели един продукт пред друг, а може и да се допитате до екпертите – доктори, учени, те събуждат доверие поради опита и знанията, които притежават.

Моментален интерес будят звездите. Независимо дали местна или световна знаменитост използва продукта ви, това веднага ще предизвика положителна асоциация с това, което предлагате
Проблем – решение

Проблемите са навсякъде и всеки се бори с нещо или за нещо, ако вашият продукт може да помогне за разрешаването на нечий проблем, трябва да го изтъкнете. Проблемът трябва да стои на преден план и колкото е по-голям, толкова по-добре работи тази техниката. В някои случаи можете и да се заиграете с проблема, който може да е желан за някои: "Жени те докосват в асансьорите (одеколон SPIKE)"
Драматичен конфликт

Да се завърнем в класиката – в центъра на всяка драма стои конфликтът, а това безусловно буди интерес. Възползвайте се от конфликтните ситуации между съпрузи, майки и деца, куче и пощальон, човек и вътрешният му глас, криейтив директор и клиент.

Създайте си герой, но нека не е обичайния перфектен типаж. Вмъкнете слабости, нещо необичайно в него, например особена гледна точка за нещата, дори малко налудничавост няма да е излишна. Дайте на героя си цел, която мнооого иска да постигне. Естествено, след като имате герой, нужен ви е и антигерой – лошо момче, лошо същество, лош късмет или време, или извънземни.... Хубаво е да предоставите и разрешение на конфликта, happy end

Рекламата може да бъде както много досадно препятствие, което ни се бърка по средата на филма или ни разсейва, така и изключително забавно и ценно преживяване.

Tя може да носи смисъл и съдържание.

Представяме ви няколко техники, с които да направите своите реклами ценни и интересни.

Вижте в галерията серия съвети за добри реклами, както и примери, с които са илюстрирани.

А междувременно се насладете на две много успешни рекламни кампании.

Пъравата е серия великолепни реклами на сирене Panda. (Не забравяйте: никога не казвайте "не" на Pandа):

Втората е звездното предизвикателство на Nike:

 

Най-четените