Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Тандем" - 25 години работа за каузата на добрата храна

Цех под наем, два стари автомобила и много ентусиазъм. Така накратко започва историята на българската компания "Тандем" преди точно 25 години.

На 8 декември производителят на месни продукти отпразнува рождения си ден с голямо празненство, на което дойдоха повече от 400 гости – партньори, клиенти, приятели и служители на "Тандем". На рождения ден гостите се радваха и на богатата програма – представления изнесоха ансамбъл "Българе", певци и хумористи. Ансамбълът за автентичен и обработен фолклор получава подкрепа от "Тандем", който е първият спонсор още от създаването му през 2002 г.

Малкото начинание на братята Кирил и Тодор Вътеви се превръща в един от най-големите производители на качествени български храни и остава семеен бизнес. Днес акционери са Кирил Вътев и децата му Богдана и Дамян Вътеви. През 1993 г., точно на студентския празник, двамата братя Вътеви започват предприемаческото си начинание с ипотечен кредит за машини на старо и една цел – да произвеждат само продукти, които всеки би дал на децата си.

За по-малко от две години компанията се разраства и става лидер на пазара в София, а за отличаване от имитатори започва да брандира продуктите си. Още тогава е поставено началото на непрекъсната поредица от иновации в предприятието, когато с помощта на френски технолог е разработена рецепта за варена шунка, съобразена специално с българския вкус.

От 2002 г. е отворена новата страница на производството със строителството на чисто ново предприятие в София. То е едно от най-модерните не само в България, но и на Балканите, проектирано от известното бюро Falkenstein на Йозеф Фалкенщайн. "Тандем" прави първото българско месопреработвателно предприятие по европейски стандарти. A от 2003 г. "Тандем"  получава разрешение за свободна търговия в ЕС. Разрешението е дадено след много подробен и прецизен одит на експерти от Съюза, спомнят си от дружеството.

Повече от три години ще минат до присъединяването на България към ЕС, но "Тандем" вече е на европейския пазар, където печели позиции. Не е загърбен и местния, където става "Супер марка на българския пазар" за 2006 и 2007 г. – отличието е спечелено след гласуване на българските потребители в кампанията на световната организация Superbrands.

Ансамбъл "Българе" на празненството за рождения ден на "Тандем".

Българите помнят 2007 г. като първата ни година като член на ЕС, за "Тандем" тя има и друг важен момент – за пръв път на българския пазар са пуснати серия продукти с ниско съдържание на мазнини. Опакованите в защитена среда шунка и деликатеси "Финес и настроение" имат само до 3% мазнини и досега са любими на много българи. В същата година е открит и заводът за традиционни сурово-сушени колбаси и деликатеси в Габрово, който продължава да работи и досега.

С вдъхновение от майсторството на хората от региона на Централен Балкан, преди четири години "Тандем" лансира серията си "Майстор в занаята". Богатият вкус на сурово-сушените телешки и свински деликатеси добавя нов акцент в серията качествени колбаси на марката.

С работата си "Тандем" излиза много извън рамките на обикновен производител на месо и месни продукти. От 1999 г. основният акционер Кирил Вътев става председател на Асоциацията на месопреработвателите и досега е в управителния съвет.

През 2012 г. е поставено началото на един от най-сериозните проекти в подкрепа на обществото – Българска хранителна банка (БХБ). Г-н Вътев е сред учредителите на организацията, която има за цел да намали изхвърлената храна и да облекчи хората в нужда. От създаването си досега Хранителната банка е спасила тонове годна храна, която е трябвало да бъде унищожена единствено заради "лош търговски вид". С помощта на дарения и много доброволческа работа хиляди хора, включително засегнати от бедствия и живеещи в тежки лишения, са получили подкрепа. Показателно е, че с постоянната си работа БХБ създаде механизъм, с който нуждаещи се да получават навреме качествена и разнообразна храна, а в същото време много фирми и физически лица припознават работата си с банката като своя лична кауза.

Социалната отговорност пред обществото вдъхнови "Тандем" да направи и  годишните конференции "Добрата храна е сила". Посветени на здравословния живот и удоволствието от храната, събитията се радваха на висок интерес и поставят на дневен ред въпросите как в днешно време можем едновременно да се храним здравословно и качествено.

За 25-те години история "Тандем" се превърна от малка фирма с цех под наем в корпоративна структура. В работата си тя често изпреварва събитията и предусеща вкуса на потребителите.

Тагове: ad блок, тандем
 

Най-четените