Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Защо Daimler уби Maybach точно сега?

Босът на Daimler Дитер Цетше реши да се лиши от Maybach
След 2013 Mercedes трябва да поеме клиентите на Maybach
Марката Maybach отново отива в историята

Вилхелм Майбах сигурно се върти в гроба си. Босът на Daimler Дитер Цетше обяви, че марката за супер луксозни автомобили, която носи името на известния инженер ще бъде закрита. Но това го знаете. Смъртта на Maybach в много странно време. През 2011 Daimler отбеляза своята 125-годишнина и компанията скоро ще обяви, че е постигнала рекордни приходи през изминалата година.

Daimler ще отпише инвестицията си в Maybach, която се оценява на над един милиард евро - парите са налети в марката от 2002 година насам, когато тя беше съживена от предшественика на Цетше - Юрген Шремп.

И босовете на Daimler не се притесняват, че в групата Mercedes-Benz Cars ще останат само две марки: Mercedes-Benz и Smart.

Maybach оцеля едва девет години и честно казано, марката се оказа мъртво родена или по-скоро възродена. През 2010 Maybach продаде 157 коли, а за 2011 резултатите ще са по-лоши. В същото време Rolls-Royce, британската класика под крилото на BMW записа ръст на продажбите за 2010 в размер на 171% и осъществи рекордните 2711 продажби.

Факт е, че в Daimler свършиха лоша работа що се отнася до оползотворяването на потенциала на сегмента на супер луксозните автомобили - и сега компанията е изправена пред риска никога повече да не получи възможност да се пробва на този пазар, който между другото, расте. Появяват се все повече и повече милионери и милиардери, които не искат да карат кола, която носи същото име като популярните и масови возила като А-класата или B-класата. Т.е не искат Mercedes.

Изпълнителният директор на Rolls-Royce Торстен Мюлер-Йотвос наскоро ми обясни какви са очакванията за ръста на супер богаташите в световен мащаб: „В момента има около 90 000 ултрабогати хора, а след 10 години се очаква техният брой да е вече 125 000. Само този факт ме кара да съм оптимист за нашето производство."

Според Мюлер-Йотвос, в дългосрочен план Rolls-Royce може да продава до 10 000 автомобила годишно.

Според Цетше, част от тези свръхбогати потенциални клиенти могат да бъдат привлечени от новото поколение на S-класата на Mercedes, което ще излезе на пазара през 2013, като автомобилът ще се предлага в шест варианта. В момента S-класата се предлага като купе, седан и дълга версия, а според източници от компанията новите попълнения в гамата ще са кабрио, много приличащо на невероятно красивия концепт Ocean Drive, супер дълга версия на S-класата - с дължина между 6 и 7 метра и супер супер дълга S-класа, при която дължината вече ще надхвърля 7 метра. Последната версия ще получи името Pullman и ще предназначена да държавни глави. И не само за тях.

Смъртта на Maybach ще се окаже лоша новина и за Aston Martin. Защото специалистите, работещи за престижната британска марка, начело на която е Улрих Бец, се надяваха босовете в Щутгарт да им поръчат разработването на някои от вариантите за следващото поколение модели.

Разбира се, решението на Цетше носи и позитиви. Maybach се оказа яма без дъно, в която компанията само наливаше пари. Сега парите, спестени от Maybach ще могат да бъдат инвестирани в подобряване на продукцията, развитието и имиджа на Mercedes.

Със сигурност, това решение е болезнено, но Цетше е на мнение, че то е трябвало да бъде взето. Естествено, няма утеха за паметта на Вилхелм Майбах, чийто огромен принос отново отива в историята - името му няма да присъства сред живите автомобилни марки.

Като цяло, това може да се разглежда като урок за цялата автомобилна индустрия. Наследството, което носи и развива една марка е решаващо. Може да похарчиш милиарди, за да създадеш нова марка (или възродиш, същото е в случая) като Maybach, но пак няма да можеш да се бориш успешно с марките, които са на пазара от един век и не са спирали да работят - като Rolls-Royce.

Тагове: автомобили, maybach
 

Най-четените