Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Анимациите от детството и неизбежният им път към големия екран

Nickelodeon вървят по стъпките на Disney, водени от идеята, че всяка успешна анимация може да се превърне в още по-успешен игрален филм.

Новият пример е игралната адаптация на "Дора Изследователката" - "Дора и градът на златото", която ще се появи по кината на 23 август.

Оригиналната анимационна поредица - "Dora The Explorer", е една от най-популярните продукции на Nickolodeon от старта си през 2000-а. Разказва за Дора - 7-годишно момиче от латиноамерикански произход, което се впуска в приключения със своята говореща раница и вярната маймуна Буутс. До 2014-а натрупва осем сезона, а сега се превръща и в игрален филм.

"Дора и градът на златото" (Dora and the Golden City) се явява и продължение на анимационния сериал. В него Дора (Изабела Монер от "Трансформърс: Последният рицар") се озовава на ново приключение - обучението в гимназия. Не след дълго обаче тя отново е в джунглата заради лоши хора, които искат да намерят Градът на златото - същия, който и родителите й търсят.

Първият трейлър изглежда напълно приемливо с оглед на това, че говорим за филм, ориентиран към деца. Интересното за зрителите по неволя (родители, по-големи братя и сестри) е, че в актьорския състав попада и самият Бенисио Дел Торо, заедно с други популярни имена като Ева Лонгория и Майкъл Пеня.

Филмовите адаптации винаги са били една комплексна тема заради риска от неуспешното запазване на най-значимите качества на първоизточника. Това важи както за адаптациите на книги, така и за тези по комикси (все по-масови) и видеоигри (най-често не особено сполучливи). Да превърнеш популярна анимация в игрален филм също може да е... проблематично.

Преувеличените черти на персонажите няма как да бъдат запазени, а ситуации, които в анимационния си вариант изглеждат забавно, стават неубедителни и абсурдни, когато гледаш в тях истински хора. Най-важното - губи се самата магия на анимацията.

Холивудската машина за пари обаче изисква постоянното захранване с нови идеи или, по-добре, със стари и доказали се като печеливши идеи, които могат да бъдат показани в нов формат. Ето защо Disney имат предвидени толкова много адаптации на своите класически анимационни филми (съвсем скоро ще видим "Аладин" и "Дъмбо").

Хората, които са пораснали с оригинала, понякога приемат игралните адаптации като посегателство спрямо детството си. Други обаче с удоволствие се връщат към приказните анимации от детството си чрез тяхната нова форма.

Тези възрастни обаче са важни най-вече в ролята им на родители. От тях зависи дали децата им ще отидат в кината и ще гледат новите версии на историите за бедното момче от Аграба или слончето с огромни уши (а в по-далечен план и игрални версии на "Мулан", "Лейди и Скитникът", "Гърбушкото от Нотр Дам" и др.).

За самите деца тези истории може да са нещо съвсем ново, каквато е и целта - Disney да достигнат до ново поколение, което все още не е емоционално обвързано с някои от най-успешните й персонажи.

Видяхме "Книга за джунглата" (The Jungle Book), "Алиса в Страната на чудесата" (Alice in Wonderland) и "Алиса в Огледалния свят" (Alice Through The Looking Glass), както и "Красавицата и Звяра" (Beauty and the Beast). Само тези четири филма събраха 3 милиарда долара в световния боксофис. Да не говорим за допълнителните приходи от рекламни продукти, свързани с тези продукции.

"Красавицата и Звяра" (2017-а) събра приходи от 1 милиард и 263 милиона долара в световен мащаб.

Дори само поради финансовата причина няма защо да се учудваме на това, което Disney правят, или че Paramount/Nickolodeon тръгват по техните стъпки.

"Дора и градът на златото" в никакъв случай не е единственият не-Disney пример. Очаква ни например и хибрид между живи актьори и CGI анимация по Rugrats (2021 г.) - анимационния сериал на Nickelodeon за група бебета и техните ежедневни приключения.

По този начин на голям екран оживяват не само класическите анимации на Disney, но и по-скорошни любимци на децата - такива анимационни филми и поредици, които са били гледани от родените в края на 90-те и по-късно.

Има слух, че Warner Bros. планират да направят и адаптация на "Ben 10". Анимационния сериал, който дебютира през 2005-а по Cartoon Network, разказва за 10-годишния Бен Тенисън - момче, което чрез специално устройство се трансформира в различни извънземни. Новата идея (ако се доверявате на слухове) е адаптацията под формата на игрален сериал. Това на пръв поглед е странно решение, защото сякаш Warner пропускат възможността от големи боксофис постъпления.

Логиката обаче е друга - тази година WarnerMedia планира пускането на стрийминг услуга (поредната в световен мащаб), а тя ще се нуждае от уникално съдържание и то такова, което потребителите да искат да следят и за което да плащат абонамент месец след месец.

Така че в игралните адаптации има много, много хляб - и то не само под формата на пълнометражни филми, а и като съдържание, с което да бъдат наблъскани всички задаващи се стрийминг платформи.

Кой знае - може да доживеем и игрален "Courage, The Cowardly Dog". Но по-големият въпрос е дали искаме.

 

Най-четените