Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Как гърдата на Джанет закърми YouTube

"Nipplegate" косвено става причина за появата на YouTube.
За разлика от Карим, Чен и Хърли, които стават милиардери, след инцидента кариерата на Джанет тръгва надолу.
Тя издава албум няколко седмици по-късно, който се продава добре, но следващите два са истинска катастрофа.
Според специалистите Nipplegate е попречил на Джанет да затвърди репутацията си на една от най-ярките поп и R&B звезди на Щатите в историята.

Животът е кръговрат и често се връщаме на места, на които вече сме били, макар че вече нищо не е същото, както преди. През февруари 2018 г. Джъстин Тимбърлейк ще затвори 14-годишен знаменит цикъл не само на собствената си кариера и история, но и на електронните медии и интернет.

Случилото се на шоуто на полувремето на Super Bowl XVIII през 2004 г. завинаги ще се помни като един от най-грандиозните инциденти от създаването на телевизията.

Програмата е съвместен проект, който събира много от най-големите поп звезди от началото на новото хилядолетие, сред които Бритни Спиърс, Кид Рок, Нели, Пи Диди и, разбира се, Джъстин Тимбърлейк и Джанет Джексън.

Когато Тимбърлейк се приближава до сестрата на Майкъл Джексън в края на парчето си "Rock Your Body" и откъсва част от роклята й, светът на медиите се променя завинаги.

Непосредствено след "Nipplegate" (nipple - зърно от англ.) постъпват рекорден брой оплаквания за непристойност във FCC (Федералната комисия по комуникации на САЩ), а NFL, CBS и MTV (изпълнителен продуцент на шоуто) незабавно променят своите правила за работа с артистите по време на живи излъчвания.

След като над 140 милиона души виждат гърдата на Джанет в пряко предаване, шоуто е тема номер 1 не само в Щатите, а в световен мащаб в продължение на седмици.

Скандалът обаче има и положителни последици.

През 2004 г. все още няма друг начин да изгледаш нещо, което си пропуснал пряко в ефира, ако не го запишеш или не го хванеш на повторение. Макар и да не е първият, случаят на сцената с участието на Тимбърлейк и Джанет е христоматиен за силата на FOMO (fear of missing out - страх да не пропуснеш от англ.), която се превърна в крайъгълен камък на маркетинга днес.

"Nipplegate" предизвиква истински бум в продажбите на TiVo, но за мнозина дигиталните видео рекордери не са достатъчни.

И се ражда платформа, която всички ползваме ежедневно, но малцина знаят какво е било вдъхновението за нейната поява, въпреки че историята определено си заслужава.

Запален фен на американския футбол е притеснен, че е пропуснал събитието на годината. Името му е Джавед Карим и по това време работи за компанията PayPal.

Програмистът полага големи усилия, но не успява да намери онлайн видеоклип на инцидента. Така заедно с приятелите си Стив Чен и Чад Хърли започват работа върху код за сайт, в който хората да могат да качват свое собствено съдържание. Не след дълго уебсайтът за видеосподеляне е наречен YouTube.

Платформата се радва на небивал успех (отчасти и благодарение на хората, търсещи все още клипове с изпълнението на Джанет Джексън и Джъстин Тимбърлейк).

Само година по-късно Google оценява потенциала на сайта и го купува за над 1,5 милиарда долара. В допълнение към огромната сума тримата получават и акции.

Останалото е история.

14 години по-късно Тимбърлейк се завръща в шоуто на полувремето на Super Bowl през февруари 2018 г. Дали не ни очаква отново нещо революционно? Едва ли.

Но никога да не казваме никога. Защото кой е вярвал, че гърдата със звездичката ще закърми такъв гигант като YouTube?

Вижте в галерията.

 

Най-четените