Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Кратка история на Porsche 911 в снимки II

996 Turbo (2000)
GT1 печели „24 часа на Льо Ман” през 1998 година и версия на мотора му се появява в 996 Turbo. Макар и „по-кротък” двигателят е с мощност 415 конски сили.
996 GT2 (2001)
Този модел получава агресивно доработен двигател с две турбини и мощност 476 конски сили. 996 GT2 е само със задно предаване и е по-лек от версията Turbo. Предлага се със задно крило и керамични спирачки и до този момент е серийният 911, който е най-близо до състезателните машини на компанията.
996 Turbo S (2005)
Тази версия се появява на пазара с мощност 450 конски сили и е най-мощният вариант на 996 Turbo.
997 Carrera (2005)
997 се завръща към кръглите фарове, а за вдъхновение на дизайнерите му служат формите на 993. Carrera S е с мощност 320 конски сили, идващи от 3,8-литров мотор.
997 GT3 (2007)
415 конски сили, ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,2 секунди, максимална скорост 300 км/ч и ефективна работа на аеродинамиката и автоматично регулиращото се по височина окачване. Това е 997 GT3, с който Валтер Рьорл записва обиколка на Северната отсечка на Нюрбургринг за 7,42 минути.
997 GT3 RS (2007)
Тук са добавени по-лек маховик и по-късни предавки плюс сплитър за насрещния въздух под предната броня и задно крило. Европейската версия на колата се предлага и с ролбар в купето.
997.2 Carrera (2009)
Второто поколение на 997 получава трансмисия с два съединителя (PDK), както и нова система за впръскване на горивото.
997.2 GT3 RS (2010)
3,8-литров мотор с 444 конски сили, подобрено окачване и нова спортна ауспухова система от титан.
997.2 Turbo (2010)
За първи път Turbo получава PDK трансмисия, а 3,8-литровият мотор е с мощност 493 конски сили.
997.2 Turbo S (2011)
Отново PDK трансмисия и 530 конски сили.
997.2 GT2 RS (2011)
RS версията е с над 50 килограма по-лека от стандартния GT2, мощността й е 620 конски сили. Това е най-спортно ориентираният сериен 911 и се предлага с 6-степенна механична трансмисия и задно предаване.
997.2 GT3 RS 4.0 (2012)
Тази версия получава най-големият 6-цилиндров боксер, създаван от Porsche, а олекотеният спортен автомобил има мощност 500 конски сили. Задните прозорци са пластмасови, а таванът е от фиброкарбон.
991 Carrera (2013)
За поколението 991 стандартният 911 е удължен с над 5 сантиметра, а междуосието му нараства с 10. Това е и първият 911, сглобен предимно от алуминиеви части и първият модел с 7-степенна механична предавателна кутия.
991 Turbo (2014)
Мощността нараства до 520 конски сили, Turbo и Turbo S са оборудвани с PDK трансмисии, а вече завиват и задните им колела.
991 Turbo S (2014)
Задвижване 4х4 и мощност 560 конски сили, с това ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 2,9 секунди.
991 GT3 (2014)
За всеобща изненада в Porsche се отказаха от версията на състезателния мотор, предвидена за 991 GT3. Новият 3,8-литров двигател се развърта до 9000 об/мин и има 475 конски сили.
991 GT3 RS (2016)
Нови въздухозаборници позволяват на 4-литровия мотор да диша по-леко, мощността му е 400 конски сили и колата изглежда готова да излезе на пистата.
991.2 Carrera (2017 моделна година)
За първи път в историята на 911, Carrera и Carrera S получават турбо мотори. Работният им обем спада на 3 литра, а мощността им ще е 370 и 420 конски сили.

В края на 90-те години Porsche печели победата в Льо Ман с 911 GT1 и имиджът на прототипа, както и технологиите от този автомобил започват да навлизат в серийното производство на компанията.

В началото на века моделното поколение 996 е все още актуално, но специалните версии на 997 стават все по-силни и интересни, а малко по-късно се появява и следващата генерация автомобили, също носещи названието 997.

Първите години на XXI век са като истински рай за почитателите на 911 - дизайнът на последните поколения става все по-зрял, двигателите са все по-мощни, а различните версии на модела - все повече и все по-интересни.

Тенденциите в масовото автомобилостроене няма как да подминат и Porsche въпреки традициите на марката в създаването на спортни автомобили, някои от които са известни с това, че са трудни за каране. Навлизането на трансмисиите с два съединителя (PDK) е точно такова решение, което лишава водачите на съвременните версии на 911 от притесненията, че могат да претоварят съединителя или пък няма да използват оптимално мощността на впечатляващия автомобил.

И от друга страна, атмосферните мотори бавно, но неумолимо отстъпват пред турбо двигателите, дори и при версиите, където това доскоро изглеждаше немислимо.

През новия век Porsche има какво да предложи на почитателите на 911, вижте го в галерията.

 

Най-четените