Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Запознайте се с Clean Bandit

Невероятно успешния хит "Rather Be" е най-бързо продавалия се сингъл за 2014-а.
Clean Bandit правят първите си стъпки като студенти в Кеймбридж като струнен квартет, но басистът и продуцент Джак Патерсън постоянно добавя бийтове към класически изпълнения
Clean Banndit са резултата от "непослушното" съчетаване на принципно несъчетаващи се стилове
Хората виждат двата типа музика, които ги дели единствено времето. Класическата музика, когато Моцарт е творил, е била като популярната музика, която слушаме днес.

Представяме ви Clean Bandit - най-новата британска група, която ще спечели сърцето ви и ще изпълни слушалките ви с неустоими ритми. Точно както го сториха Disclosure през 2013, четиримата музиканти от Кеймбридж с класически бекграунд и денс интереси бързо се превръщат в един от най-фундаменталните клубни дебюти за тази година.

Въпреки че досега са пуснали само няколко сингъла, британците вече се прочуха през януари в глобален мащаб с невероятно успешния си хит "Rather Be" с участието на Джес Глин.

Парчето не само е страхотно, но е и златно по дефинициите на всички класации. Не само че песента дебютира в челото на британските чартове, но и стана най-бързо продавалият се британски сингъл на 2014-а. А да не забравим и първия сингъл, останал на №1 в чартовете в продължение на 4 седмици - Адел и "Someone Like You" през 2011.

Доста сериозно достижение като за тотални дебютанти.

Групата обаче не се ограничава само до глобалния си пробив с "Rather Be", а вече продължава напред с "Extraordinary" - най-новия им сингъл от предстоящия албум "New Eyes". И "Extraordinary" е наистина изключителен. Той започва със силен драматичен заряд, с деликатно пиано и подкрепена от струнни инструменти мелодия и призиви от вокалистката Шарна Бас към партньор, с който може и да не бъдат още дълго заедно.

После изведнъж се стига до припева с могъща вълна от свръхмодерни електронни бийтови, съчетаващи най-зарибяващите аспекти на британския геридж от 90-те в стил Кейти Би, с аренби и дори стийл дръмове. "Нещо изключително, нещо истинско, което да запълни дните и нощите ми с нещо, което мога да почувствам," както заявява вокалистката.

От класическата музика към съвременните бийтове

Clean Bandit правят първите си стъпки като студенти в Кеймбридж под формата на чисто струнен квартет, но басистът, кийбордист и продуцент Джак Патерсън постоянно добавя бийтове към класическите им изпълнения.

Не след много време, четиримата - цигуларката и вокалистка Грейс Чато, барабанистът Люк Патерсън (брат на Джак) и цигуларят DJ Нийл Амин-Смит - се преобразяват тотално, лансирайки парчета, които притежават най-завладяващия, блестящ, двустъпков устрем след Disclosure (с които те вече са били на мащабно турне). Скоро следва и подкрепа от Rudimental, които привличат Clean Bandit към лейбъла си Black Butter.

Дебютният албум на квартета, озаглавен New Eyes, излиза на 17 юни от Big Beat/Atlantic, придружен от лайв шоута в Лос Анджелис и Бруклин. Нийл Амин-Смит разказва за еволюцията на групата:

Разбираме, че името Clean Bandit произлиза от специфична руска фраза (в свободен превод  -"абсолютен копелдак"), но смятате ли, че тя донякъде важи и за вашата музика като непослушно съчетание на несъчетаващи се помежду си жанрове?

Никога не сме го планирали с тази идея, но наистина донякъде е така. Хората виждат двата типа музика, които сме комбинирали - класическата музика като превзета и тесногръда област, и денс музиката, която е коренно различна. Не че ние ги приемаме за различни всъщност - те са просто два типа музика, които ви карат да изпитвате емоции.

Какво смятате, че електронната музика дава на класическата - и обратното?

Денс музиката пренася класическата до слуха на новото поколение, тъй като много по-млади хора реално не я слушат. Да се надяваме, че нашата музика ще насърчи някои хора да се запознаят с класиката. Всъщност вече сме спрели да използваме класически семпли, но все още използваме класически инструменти - от рода на акустична цигулка и чело. Тези инструменти осигуряват по-голяма дълбочина и богатство на звука, които никой синтезатор не може да възпроизведе.

Дали други аспекти на класическата музика повлияха на добавянето на денс бийтове към струнния квартет?

Мисля, че най-вече ни вдъхнови оригиналната музика за струнни квартети. Грейс и аз сме свирили на много концерти и Джак записваше нашите концерти. После започнахме да експериментираме с тези записи, така че бих казал, че Шостакович и Моцарт бяха тези, които ни вдъхновиха да съчетаем двете неща.

Как Disclosure и Rudimental са ви повлияли?

Индиректно. Ние сме взели много от британската денс-сцена, особено от Disclosure и Rudimental. Това ни отвори очите за една голяма част от денс музиката, която не познавахме - например басовия хаус саунд. Хора като Gorgon City, които направиха ремикс на песента ни "Nightingale".

Също така Disclosure и Rudimental нямат постоянни вокалисти, което ни даде увереност, че това да нямаш вокалист е нещо разумно и приемливо. И отсъствието на постоянен вокалист много влияе на това, което правим, като привличаме различни изпълнители за всяка песен и придава съвсем различен стил на всяко парче.

Защо сте поставили този цитат - "Някои хора смятат, че електронната музика е скучна..." в началото на песента си "Mozart's House"?

Това започна просто като шега, но същевременно е нещо, в което вярваме, така че се превърна почти в манифест. Доколкото електронната музика в голяма степен е съвременният еквивалент на класическата музика, повторението може да създаде нещо красиво.

Кой е най-великият момент на класическата музика в попмузиката?

Някога, когато Моцарт е писал произведенията си, класическата музика си е била попмузика в буквалния смисъл на думата - и това е бил пикът на славата й, защото музиката е била писана за масовата публика, която е била нейна основна аудитория.

Кой беше най-големият ви страх, когато поехте в посоката към денс музиката?

Не сме имали особени страхове, защото първият ни концерт, който въобще направихме, беше за хора, които вече бяха наши фенове - хора, които бяха фенове на струнните квартети. Атмосферата беше много дружелюбна и всичко мина толкова добре, че ни тласна напред в това да имаме огромни амбиции. Щеше да е доста тъжно, ако хората не бяха реагирали толкова добре.

Как избирате вокалистите за конкретните парчета?

По много различни начини - Елайза Шадад пее в няколко от песните ни, видяхме я да си изкарва прехраната като уличен музикант и я помолихме да дойде в студиото с нас. Някой в Atlantic Records ни препоръча Джес Глин и много ни хареса как звучеше гласът й. Елизабет Трой беше човек, който ние сами потърсихме. Тя участва в един от любимите ни записи - "Crazy Love" на Ем Джей Коул.

 

Най-четените