Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Не го натискат в калъпа. И той не рита срещу правилата

Умните деца, които са затискани, изтиквани и поучавани "да си знаят мястото", не развиват потенциала си и получават незнайно колко проблеми от това, че никой не ги забелязва и оценява Снимка: Sofia Photo Agency
Умните деца, които са затискани, изтиквани и поучавани "да си знаят мястото", не развиват потенциала си и получават незнайно колко проблеми от това, че никой не ги забелязва и оценява

Невена, дъщеря ти звучи като един дървен философ Смее се, казвам го с добро чувство, защото и аз имам един такъв в къщи. Питането няма край и много често нямам готов отговор, което е най-интересното. Роден е в Канада.

Отделиха го като "надарен" във втори клас след стандартизиран едночасов тест с психолог. За интересуващите се, тестовете които се ползват в Канада - Stanford-Binet 5th edition, Wechsler Intelligence Scale for Children-III and IV, Woodcock-Johnson III. В нашето училище няма клас за надарени деца, но след 4-ти клас ще се местим в училище, където има. Засега учителката го обучава по индивидуална програма.

Когато имат занимания, които не са му интересни - като математика за втори клас (той е на 4-ти-5-ти в момента) му е разрешено да си чете книга. По предметите, в които му е интересно си слуша, но му е забранено вече да прекъсва учителката и да довършва урока, ако е за вулкани, делфини, динозаври или микроорганизми Смее се ...

Преди да попаднем на правилната учителка, тоест група учители, имахме голям проблем. Беше му закачен етикет на непослушен, който разваля реда, пречи на другите деца и е неуважителен към учителката. Когато престанаха да го натискат в калъпа и той спря да рита срещу правилата. Сега обича учителката си и тя него, ходи с желание на училище и работи по проблемните си предмети - като правопис например.

За изоставащите от учебната програма също има тестове, на тях им се помага отделно също, без да се забавя програмата на целия клас.

Не може без индивидуални програми в БГ, колко време трябва да мине за да влезе и това от западния модел, който явно са взели да копират. Умните деца, които са затискани, изтиквани и поучавани "да си знаят мястото", не развиват потенциала си и получават незнайно колко психологични проблеми от това, че никой не ги забелязва и оценява. А те са капиталът на тази държава.

 

Най-четените