Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Пускат 4 линии за нощния градски транспорт в София

Нощните автобуси започват да се движат от 7 април Снимка: Facebook, Йорданка Фандъкова
Нощните автобуси започват да се движат от 7 април

Идеята за нощен градски транспорт в София беше представена днес.

Столична община планира да пусне 4 нощни линии експериментално от 7 април. Цената на билета за тях ще бъде 2 лева.

Четирите линии са с обща спирка в центъра – на пл. „Княз Александър I“, където ще се изчакват, за да могат пътуващите да се прекачват.

Интервалът за движение ще е 40 минути, а времето за прекачване между линиите на общата спирка на пл. „Княз Александър I“– 5 минути. Всеки автобус ще е с видеонаблюдение и паник бутон за шофьорите и кондукторите.

Линия №1 е с маршрут ж.к. „Люлин 1, 2“ - ж.к. „Младост 4“. Линия №2 - от кв. „Обеля“ ж.к. до „Студентски град“. Линия №3 - от ж.к. „Овча Купел 2“ до ж.к. „Левски“ (Автостанция Изток) и линия№4 - ж.к. „Дружба 2“ - ж.к. „Гоце Делчев“. Във всички пунктове за продажба на превозни документи ще има карти с новите маршрутни схеми.

30 000 подписа са били събрани в подкрепа на идеята за нощен градски транспорт в столицата.

Ще се направи координация със Столичната дирекция на вътрешните работи (СДВР) и общинска полиция. Ще се разчита и на видеонаблюдение, за да бъде услугата максимално сигурна както за пътниците, така и за водачите.

През февруари председателят на общинската транспортна комисия Екатерина Йорданова коментира, че след тестовия период местната власт ще реши дали има смисъл от въвеждането на постоянен нощен транспорт, както и какви средства ще са необходими за това.

Същевременно стана ясно, че в Германия са започнали тестовете на първия от новите влакове за третата линия на столичното метро. В производство са още 4 от общо 20-те влака. Предвижда се първите от тях да присигнат в София през лятото.

Новите машини са с намалено потребление на електроенергия, намалени нива на шум, както и с опция за движение без машинист.

 

Най-четените