Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Какво видяхме в Барселона

Първите четири тестови дни в Барселона бяха много успешни за Mercedes и Ferrari
Световният шампион Люис Хамилтън призна, че още няма разрешение да покаже истинските възможности на новия W07
SF16-H е стъпка напред за Ferrari - повече скорост и повече мощност
Развитието на Williams остава в сянката на големите отбори, но продължава
Още проблеми за McLaren-Honda - пак свързани с двигателя
RB12 на Red Bull е най-доброто шаси в историята на тима, поне според доктор Хелмут Марко
Рио Харианто постави Индонезия на картата на Формула 1 и новият пилот на Manor записа неособено впечатляващи времена и две завъртани
Явно забраната Роско да посещава бокса на Mercedes не важи за тестовете
Toro Rosso и Sauber бяха единствените отбори, които участваха на първия тест с колите си от миналата година
Haas направи силен старт преди дебютния си сезон във Формула 1

Първите четири тестови дни за сезон 2016 във Формула 1 са вече в историята и въпреки на пръв поглед запазването на съотношението на силите, на пистата „Каталуня" се случиха някои много интересни неща. В три от тези четири дни най-добрите времена бяха за Ferrari, а веднъж класирането оглави и победителят в Льо Ман през миналата година Нико Хюлкенберг с Force India. Времената за обиколки не се особено показателни, тъй като всеки кара с различно количество гориво и различен тип гуми, но има факти, които дават началото на интересни тълкувания. Да разгледаме акцентите от първия тест в Испания.

Ferrari има скорост, Mercedes - издръжливост

Според Себастиан Фетел новият SF16-H на Ferrari е крачка напред, колата е по-бърза, а двигателят е по-мощен. Времената на пистата го доказват. Но не пропускайте нещо друго. Най-бързите обиколки на Фетел и Кими Райконен дойдоха с новите ултра меки сликове на Pirelli, докато пилотите на Mercedes караха основно със средно твърдите гуми.

Нико Розберг потвърди, че световните шампиони търсят колкото се може повече тестови километри - и ги намират - той навъртя почти 801 километра в рамките на втория тестов ден. Скоростта ще дойде по-късно, а Нико и световният шампион Люис Хамилтън признаха, че от бокса не са им разрешили да покажат пълните възможности на новия W07.

Red Bull също пробва новите ултра меки сликове и новият RB12 отана на 0,7 секунди от най-доброто време на Фетел -1.22,810 - постижение №1 за целия тест.

При средно твърдите гуми Mercedes Стигна до 1.24,867 във втория ден, а най-добрата обиколка на Ferrari беше само с 0,1 секунди по-слаба. Тук обаче правим уговорката, че този резултат на Нико дойде в много дълга серия от обиколки и с повече гориво на борда. Все още обаче не сме видели всичко, на което са способни големите отбори, това е сигурно.

McLaren и Honda нямат право на грешки

В McLaren се повтаря историята от миналата година? Поредица проблеми с мотора на Honda и може би зимният пробив в надеждността и мощността на двигателя ще се окаже несбъдната мечта. Така че през следващата седмица, когато е вторият тест в Барселона, тимът на Рон Денис няма да има право на грешка, ако иска да регистрира някаква нормална подготовка за началото на сезона.

Британците се оказаха в неприятен капан - предстои най-дългият сезон в историята на Формула 1 - 21 състезания, предшестван от най-късите тестове - общо 8 дни.

За втория тест Honda ще представи нова версия на двигателя си, а за началото на сезона ще бъде хомологиран трети вариант на мотора, който тряба да е събрал най-доброто от двете версии за двете тестови сесии. Поне има някакъв план.

Williams набира скорост на заден план

Ако гледаме само резултатите от тази седмица, то можем да кажем, че Force India ще измести Williams от третото място през сезона. Дали обаче наистина е така? Първо, по традиция на тестовете Force India залага на серии с по-малко количество гориво, за да може пилотите на тима да са в челото на класирането - поне веднъж на сесия. Сега това се случи при средно твърдите и меките сликове, а в третия ден Хюлкенберг оглави и общото класиране.

И второ, почти през цялото време пилотите на Williams караха със средно твърдите гуми, а противно на очакванията мнението на Фелипе Маса и Валтери Ботас за „консервативния" FW38 става все по-добро, като бразилецът отбеляза, че новата кола има „по-добро сцепление и по-добро аеродинамично притискане". А помним, че миналата година една от слабостите на Williams бяха бавните завои. Така че не бързайте да ги отписвате.

Новите гуми на Pirelli са добра новина

Най-новия модел сликове на Pirelli - ултра меките, които ще дебютират през 2016 година, са с 0,8 секунди на обиколка по-бързи от супер меките. Италианците очакваха тази разлика да е половин секунда, но всъщност, тя може да нарасне още в хода на сезона. Точно тази разлика ще направи квалификациите през сезона много интересни, особено като се добавят и отпаданията на най-бавните пилоти на всеки 90 секунди. Очаквайте невероятни съботни битки, където всичко ще се случва почти мълниеносно.

Трябва да приемем, че атаката на Haas е сериозна

Помните ли, че в първия тестов ден от новата турбо ера във Формула 1 всички отбори не успяха да запишат общо 100 обиколки? Или как преди година McLaren стигна общо до 79 тура в първия си тест с моторите на Honda?

Тази седмица пилотите на Haas записаха почти 200 обиколки в първите три дни в Барселона, а в последния тимът добави още 89.

Явно първият американски тим във Формула 1 от 30 години насам се е подготвил добре. Джийн Хаас и Гюнтер Щайнер работят на много високо ниво и би било обида за постиженията им досега, ако очакваме, че те ще подходят несериозно към приключението Формула 1. Интересните новини тук тепърва предстоят.

Другата седмица предстоят още 4 тестови дни, след което идва Гран при на Австралия на 20 март и битката за титлата започва отначало.

 

Най-четените