Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Страната, която се рекламира като един гигантски гурме ресторант

Швеция знае как да се рекламира на туристите.

Нов клип слага акцентa върху две важни неща за много чужденци – природата и кухнята. Видеото представя цялата страна като един огромен ресторант, в който всеки турист може сам да си приготви вкусно ястие на открито и сред зеленина.

За целта четирима шведски готвачи са създали деветстепенно меню. Здравословните ястия в него могат да бъдат приготвени със съставки от шведската природа.

Искаш да си сготвиш риба? Хвани си я. Трябва ти вода? Намери извор. Останалите съставки човек си набява с  други такива "направи си сам" предизвикателства. Единственото, което туристите трябва да си носят, са сол, масло и мед. Рецептите за ястията - като горски бульон, прясно опушена пастърва и други - са публикувани онлайн, заедно с инструкции как да бъдат приготвени.

Освен това от организацията Visit Sweden (Посети Швеция) са разположили седем дървени маси на различни места из страната. Те могат да бъдат открити в сайтoвете Bookatable.com и VisitSweden.com, където всеки желаещ да запази някоя от тях за своите готварски начинания сред природата.

Резервацията важи за един ден и позволява да се наемат и кухненски материали, с които да бъдат приготвени ястията от менюто на готвачите. Освен това на туристите се предоставят данни за контакт с местен гид, който да отговори на всеки въпрос, който може да изскочи при този по-различен тип туризъм.

Клипът съобщава, че ако всички маси са заети, на разположение на туристите са още много хектари красива шведска земя, върху която да си организират един красив пикник.

Такова е и посланието на рекламата, която определя Швеция като "най-големия гурме ресторант".

Хитрият рекламен подход залага най-вече на желанието на туристите за едно извънградско, различно и близко до природата изживяване, в което те в някаква степен да разчитат и на собствените си умения.

Джени Скогсборн Мисуна от Visit Sweden обяснява, че 96 процента от територията на Швеция не е населена и същевременно е лесно достъпна за всички. По думите й природата на страната предлага множество ядивни продукти и рекламата е своеобразна покана към хората от света да посетят Швеция и да им се насладят, докато си отпочиват на открито.

Това не е първата подобна кампания, която цели да рекламира страната по различен начин. През 2017-а цяла Швеция се появи в Airbnb.

Идеята тогава беше да се промотира принципа на "свобода да се скиташ", т.е. че не е необходимо да си наемаш стая при посещение в страната, а можеш просто да си вземеш палатка и имаш свободен достъп до всяка публично притежавана земя (с изключение на частни градини и обработваеми площи). Разбира се, от туристите се изисква да спазват простичкото правило да не притесняват никого и да не рушат нищо.

 

Най-четените