Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Iron Maiden измъкват икономиката от кризата

Брус Дикинсън непрекъснато работи за марката Iron Maiden Снимка: Getty Images
Брус Дикинсън непрекъснато работи за марката Iron Maiden
Групата се сдоби и с неповторим женски трибют, наречен Iron Maidens Снимка: Wikipedia.org
Групата се сдоби и с неповторим женски трибют, наречен Iron Maidens
Групата е известна с мащабните си шоу спектакли на живо Снимка: Getty Images
Групата е известна с мащабните си шоу спектакли на живо
Iron Maiden измъкват икономиката от кризата Снимка: Getty Images

Iron Maiden никога не са били наистина модерни - те са прекалено мейнстрийм за пънка, прекалено тежки за ню уейв, прекалено шумни за поп.

Но явно класическата британска хеви метъл група е особено добра, когато трябва да превърне музиката си в чисто злато. Както и когато трябва да извлече конкретни ползи от дигиталното пиратство.

В доклад на Лондонската фондова борса, публикуван в края на миналия месец, Maiden са цитирани като една от най-бързо разрастващите се фирми във Великобритания, които помагат за измъкването на английската икономика от кризата.

Според доклада, озаглавен „1000 компании, вдъхновяващи Британия", холдингът на групата (Iron Maiden LLP) е една от шестте фирми начело на музикалния бизнес на Острова.

Впечатляващото е, че метълите са постигнали това не с някакви новаторски стратегии, а по традиционния начин, чрез добрия стар мърчъндайзинг и неуморни пътувания по турнета.

Последното им турне например продължи 109 дни, премина през 24 страни и предложи общо 46 концерта. През това време групата и нейният екип изпиха общо 5646 бутилки от марковата им бира Trooper, а някак между другото фен базата им нарасна с пет милиона души (според Musicmetric), повечето от Южна Америка.

Обяснението

"Данните за Iron Maiden от BitTorrent показват, че в Бразилия феновете им са страшно много", казва основателят и шеф на Musicmetric Грег Мийд. „И предвид, че Бразилия е една от водещите световни нации в обмена на файлове, това е много мощен индикатор за популярността им.

От доклада се вижда, че с постоянното си свирене по турнета, Maiden успешно използват безплатния обмен на файлове, за да си спечелят фенове, които са готови да вложат пари в групата", продължава Мийд.

„Това е ясно доказателство, че има голяма полза да гледаш глобално на турнетата си и да следиш къде по света са разпределени феновете ти".

Iron Maiden LLP наистина дръпна много през последните години и пусна доста разнообразни продукти с марката Iron Maiden извън стандартните фланелки и значки - например споменатата бира Trooper, скейтбордове, филми, компютърни игри и др.

А вокалистът на групата Брус Дикинсън само затвърди репутацията си на всестранно развита личност с неповторим бизнес нюх, от каквито световната икономика има постоянна нужда.

 

Най-четените