Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Да се събудиш като съпруга на Том Хидълстън

Една китайска реклама възмути Запада Снимка: YouTube
Една китайска реклама възмути Запада

Представете си, че се събуждате рано сутрин, слизате до лъскавата си кухня, а там откривате актьора Том Хидълстън да ви приготвя закуска. Защо? Защото ви е съпруг и ви обича.

За дамите (и за някои от господата) тази фантазия може да изглежда доста привлекателна. Особено ако харесват актьора, изиграл бога на пакостите Локи в няколко филма на Marvel и един шпионин по неволя в The Night Manager. Именно на подобна реакция разчитат и представителите на бранд витамини в последната си реклама.

Тя обаче е предвидена изцяло за китайския пазар, а по на запад среща най-вече подигравки.

Рекламата на витамини Centrum се разпространява из китайската социална мрежа Weibo. Целевата аудитория са китайките, на които видеото се опитва да въздейства с това, че е заснето от първо лице и със съотношение на картината, подходящо за смартфони, за да могат да го гледат по всяко време.

Едноминутният клип поставя всяка зрителка в ролята на събуждаща се жена, която отива в кухнята си. Там намира своя грижовен съпруг – самият Том Хидълстън, който й приготвя закуска, след което на китайски й напомня да си вземе витамините (все пак е реклама). След закуската Хидълстън облича сако и обяснява, че трябва да тръгва, защото го чака работа, но ще й се реваншира.

От една страна, има нещо наистина смущаващо в това реклама да те поставя в ролята на съпруга на знаменитост. От друга, на китайките очевидно им допада илюзията, че са жени на Том Хидълстън. Видеото се появи в официалния профил на актьора в Weibo, където той има над 620 000 последователи. Цифрата не изглежда е особено голяма с оглед на това, че китайски знаменитости имат милиони фенове там.

BBC съобщава обаче, че само в първите два дни, след като беше пуснато, то е събрало 2,5 милиона гледания, а китайската дума за бранда витамини става тема за обсъждане сред над 32 милиона потребители. Оттогава насам популярността на рекламата расте, включително и в Европа и САЩ, най-вече заради медийния отзвук.

Реакциите в западния свят обаче са доста различни. Британският телевизионен водещ Пиърс Морган стигна дотам, че да обяви края на кариерата на актьора.

И макар някои западни зрители да обвиняват Хидълстън, че се е продал с участието си в рекламата, Шарлът МакЕлъни от платформата за маркетинг новини The Drum обяснява, че използването на знаменитости е задължително в Китай. А с оглед на популярността на актьора покрай филмите на Marvel, той изглежда като логичен избор.

Концепцията на рекламата сякаш работи на китайския пазар. Под видеото в Weibo китайки оставят коментари от рода на "Обичам те, съпруже!", "Идвам! Обичам те!" и "Искам да ме нахраниш".

Актьорът от "Отмъстителите" изглежда се радва на доста верни почитателки, което е логиката и зад създаването на рекламата. От тази гледна точка това да бъде заснета от първо лице е хитър трик, тъй като кара много от гледащите наистина да се вживеят в ролята, особено когато става дума за често срещаната фантазия сред по-запалени фенове на дадена знаменитост – че си женен/омъжен за нея/него.

Под въпрос обаче е колко от гледалите рекламата ще се втурнат към аптеките, за да купуват витамини и колко просто ще натискат "Play" отново и отново.

 

Най-четените