Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Наоми Кембъл съди шоколадова марка за расизъм

"Шокирана съм не само защото съм сравнена с шоколад, но и защото това е обидно за всички чернокожи жени и чернокожите като цяло" Снимка: Getty Images
"Шокирана съм не само защото съм сравнена с шоколад, но и защото това е обидно за всички чернокожи жени и чернокожите като цяло"

Топмоделът Наоми Кембъл ще заведе дело срещу марката "Кедбъри" заради "расистка" реклама, която я сравнява с шоколад.

"Премести се, Наоми, в града има нова дива" (Move over Naomi there's a new diva in town), се казва в рекламата на шоколадовия продукт.

Шокирана съм не само защото съм сравнена с шоколад, но и защото това е обидно за всички чернокожи жени и чернокожите като цяло, казва пред "Дейли мейл" Наоми, която разглежда всички възможни опции, за да заведе дело срещу поръчителите на рекламата.

Чернокожите бойкотират шоколада

Саймън Уули от групата за граждански права на чернокожите Operation Black Vote е изпратил писмо до американските активисти за граждански права Ал Шарптън и Джеси Джаксън с молба за бойкот от страна на афроамериканското население към продуктите на "Крафт фудс", компанията, собственик на "Кедбъри". В него се казва, че ако чернокожите не получат извинение, единственият начин да реагират е да не купуват въпросния шоколад.

Според Уули оприличаването на чернокожите с шоколад е толкова лошо, колкото да бъдат сравнени с плашило: "Расизмът на детските площадки започва, когато чернокожите деца бъдат наричани "шоколадче".

Компанията е свалила плакатите си

От "Крафт фудс" съобщиха, че са свалили всички плакати с рекламата и нямат намерение да я използват занапред. В официално си изявление от компанията твърдят, че кампанията им в никакъв случай не е възнамерява да обиди или засегне когото и да било.

Не за пръв път Наоми Кембъл се провиква по темата с расизма - през 2008 г. тя заведе дело за проява на расизъм от пилот на "Бритиш еъруейс", след като той се опитал да й обясни лично, че багажът е бил загубен.

Преди две години пък открито заяви, че според нея модният бизнес използва рецесията като извинение да не използва чернокожи модели в кампаниите си.

 

Най-четените