Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Първата среща, прераснала в бизнес за милиони

Рада Виас и Лий Томсън правят пътуването сам готино Снимка: Instagram
Рада Виас и Лий Томсън правят пътуването сам готино

Когато Рада Виас отива на първа среща с човек, с когото се е запознала онлайн, тя въобще не предполага, че до края на вечерта ще е влюбена... и че двамата ще планират да започнат собствен бизнес.

Това се случва през 2012-а, когато Рада е на 32 години и е без половинка от известно време.

Сайт за запознанства я свързва с мъж на име Лий Томсън, защото и двамата са посочили, че обичат да пътуват. Докато си говорят на по питие в лондонски бар, Рада му споменава, че е забелязала липсата на достатъчно фирми, които предлагат групови пътувания за хора между 30 и 50 години без половинки.

Аргументът й е, че подобни услуги се фокусират върху хора на 18 до 30 години и за тях са много добре организирани. Но за възрастовата група на Виас няма подобни оферти. Тогава Лий е на 31 години и обсъжда идеята оживено със събеседничката си.

Колкото повече говорят за хрумването, толкова повече нараства въодушевлението и у двамата. След няколко седмици двамата не просто са двойка, а са и потенциални бизнес партньори. Днес вече са съпруг и съпруга и съоснователи на Flash Pack - сайт, който отвежда над 10 хил. души годишно на групови ваканции във Виетнам, Камбоджа, Шри Ланка и Йордания.

Рада се сеща за нещо подобно малко преди да срещне Лий, защото иска да попътува, но всичките й приятели са "задомени". Решава, че ще отпътува сама и се записва за ваканция до Камбоджа, в която трябва да има хора преди 30-те си години. Всички са много мили, но са по-млади от Виас и тя не се чувства на мястото си.

Затова се замисля защо хора на нейната възраст на подобни пътешествия.

Докато връзката с Лий процъфтява в дните след първата им среща, двойката започва да прави проучвания около бизнес идеята си за пътувания и решават, че може наистина да се окаже успешна. Рада продължава да работи като фондов брокер, а Лий - като фотограф, но прекарват цялото си свободно време в подготовка за началото на начинанието си.

Успяват да съберат общо 15 хил. паунда за старт-ъпа. Първите шест месеца са мъчителни, защото успехът за една нощ така и не идва. Един-единствен човек се записва за ваканция до Сиера Леоне, но се налага да му върнат парите, тъй като няма други желаещи.

Бизнесът на двамата лондончани обаче потръгва, след като Лий се сеща за маркетинг идея, за която се надява, че ще популяризира старт. По време на Мондиала през 2014-а в Бразилия му хрумва една конкретна снимка - селфи на върха на статуята на Исус Спасител над Рио де Женейро. Томсън усеща, че ако може да направи прословутото селфи, ще помогне на бизнеса.

Така Лий убеждава Туристическия борд на Бразилия да му позволят да направи снимката, която е заснета на 738 метра над града. Точно както и предполага, кадърът става хит в социалните мрежи и събира над 50 млн. реакции. Някои от най-популярните новинарски агенции го интервюират.

Оттам нататък бизнесът започва да се разраства и да продава стотици ваканции на месец.

Сега Flash Pack печели по 4 млн. паунда на месец и е оценявана на общо 10 млн. паунда. Компанията вече има и външни инвеститори, но Рада и Лий държат мажоритарния дял. Фирмата успява да нацели пазар, който преди е бил подценяван.

Това е една от малкото компании, които се целят към хората между 30 и 40 години и им предлага вълнуващи пътувания. Те са насочени към заможните работещи хора с малко свободно време. А с толкова много блогъри и инфлуенсъри пътуването сам се превръща в постижимо и позитивно нещо.

И Рада, и Лий признават, че да започнеш бизнес с интимния си партньор може да навреди на връзката, но като цяло смятат, че е прекрасно да работят заедно. Лий не може да си представи да успее сам с подобно нещо, защото му се е струвало ужасно изолирано.

А да има някого, с когото да споделя всичко, е удивително.

Сега Рада е изпълнителен директор, а Лий - творчески директор, който се фокусира върху маркетинга. В близко бъдеще планират да стъпят и в Северна Америка. А техният съвет за успешен бизнес е прост - намерете празнина в пазара и я запълнете.

 

Най-четените