Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Стикерът върху колата пази от кражба. Колко да пази...

Министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов смята, че практиката на маркирането на колите трябва да бъде прекратена, за да се приключи с неща, които напомнят за първите години на демокрацията и силовото застраховане
Министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов смята, че практиката на маркирането на колите трябва да бъде прекратена, за да се приключи с неща, които напомнят за първите години на демокрацията и силовото застраховане

Маркирането на автомобили при застраховането им е на път да отпадне.

Лепенките са част от сигналите, които се дават към криминални структури, стана ясно от изявление на вътрешния министър Цветан Цветанов на кръгла маса, където се обсъждаше маркирането да бъде забранено. Организатори на форума са Комисията за финансов надзор (КФН) и МВР.

На дискусията стана ясно, че против маркирането и последващото му отбелязване със стикери са КФН, представителите на чуждите застрахователни компании и на някои от българските. За запазването му се обявиха от "Армеец", собственост на "Химимпорт", както и от "Бул инс" и "Лев инс".

Шефът на най-голямата маркираща фирма "Кеит" Георги Желев заяви, че маркирането е европейска практика - както срещу кражбите на автомобили, така и при последващото им търсене, включително и когато става въпрос за резервни части. Заместник-председателят на КФН Борислав Богоев и част от застрахователите обаче категорично отрекоха маркирането като защита срещу кражби.

"Самият факт, че има автокрадци в услуга на определени застрахователни компании, трябва да бъде прекратен. Тези стикери определено оказват съществено влияние върху кражбите", каза Цветанов. Според него маркирането и стикерът е начинът, по който автокрадци се ориентират към кои автомобили да се насочат. 

До седмица трябва да бъдат събрани всички предложения в дебата, които ще се превърнат в промени в Кодекса за застраховането.

Според председателя на Асоциацията на българските застрахователи Орлин Пенев у потребителите на застраховки се създава неправилното усещане, че маркирането пази от кражби. Пенев каза още, че тази практика противоречи на свободната конкуренция на пазара. Цветанов също смята, че практиката трябва да бъде прекратена, за да се приключи с неща, които напомнят за първите години на демокрацията и силовото застраховане.

Изпълнителният директор на "Армеец" Цветанка Крумова обвини чуждите застрахователи, че лобират за предложение, което иска да наруши свободната конкуренция, и да си осигурят предимство. Председателят на надзорния съвет на "Еврохолд България", собственик на "Евроинс", Асен Христов обаче заяви, че и тяхната компания е против маркирането. Той предложи вместо юридическа забрана да има финансови санкции - маркиращите фирми да се лицензират и за всеки стикер да се плаща по 150 лева патентен данък. Това много скоро ще ограничи силно бизнеса им, каза той.

В момента от маркиране са се отказали "Алианц България", "Дженерали България", "Виктория", "Евроинс",  "Интерамерикан". 

 

Най-четените