Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Volvo ви предлага да си полегнете, докато шофирате

На пръв поглед всичко изглежда познато, но Concept 26 е много по-различен от традиционния дизайн на един автомобилен интериор
Концептът дава възможност водачът да участва в управлението
Големият дисплей е предназначен за всички пасажери в купето
Централната конзола, доминирана от системата Sensus се мести назад, за да е подръка на водача

Concept 26 се оказа една от големите изненади на автомобилния салон в Лос Анжелис - преди откриването на шоуто липсата на новини от страна на Volvo изглеждаше странно. Но представянето на концепцията за интериора на автономния автомобил се оказа повече от интересно. Защото Concept 26 не показва кола или по не по начина, по който сме свикнали да виждаме как се представят нови модели.

Проектът е кръстен на времето, което среднo прекарва на ден един американски шофьор на път за работа - 26 минути, и според създателите си е „концепция за интериорен дизайн". Което обяснява отсъствието на двигател, трансмисия или окачване.

Concept 26 ни показва как „луксозните автономни автомобили ще се интегрират в ежедневието". Което пък означава, че бъдещите собственици на бъдещите автономни модели на Volvo ще могат да се наслаждават на интересно и приятно пътуване.

„Целта на проекта да видим как ще пътуват хората на борда на един автономен автомобил, те са най-важната част от проектa - заяви вицепрезидентът на отдел „Интериорен дизайн" на Volvo Робин Пейдж. - В автономния автомобил хората ще имат възможност да използват пълноценно времето си, да общуват, да свършат някаква работа или пък просто да си почиват, да слушат музика или да прочетат нещо в интернет. Автономните автомобили ще направят всичко това възможно.

"Concept 26 е посветен на това да даде нов смисъл на това, което се случва на борда на автомобила."

Основна характеристика на концепта са трите режима, в които могат да бъдат използвани пасажерските кресла. Ако един нормален автомобил може да предложи на водача режими на работа на двигателя и другите системи като Eco, Normal или Sport, тук изборът е Drive, Create или дори Relax.

Drive, както подсказва името може да бъде използван, когато водачът иска да участва в управлението - с волана или да подава газ или да използва спирачката. Затова и позицията на седалката му е като при нормално шофиране в сравнение с Create или Relax.

В тези два режима, автономното придвижване има приоритет, а централната конзола се премества автоматично назад, за да даде достъп на водача до отличната инфотейнмънт система Sensus. А за другите пасажери на борда е предвиден сериозен по размер дисплей, който излиза от арматурното табло.

Concept 26 е доказателството, че във Volvo работят сериозно по темата за автономните автомобили. С други думи, инженерите и дизайнерите на марката мислят за нещо повече от техническите препятствия, с които ще трябва да се справят автономните автомобили. Защото удовлетворението от такова пътуване е нещо важно за бъдещите собственици на такива коли. Защото не е достатъчно да поверим управлението в „ръцете" на компютрите и електрониката, трябва да помислим и какво ще правят хората в автомобила.

 

Най-четените