Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Пришълецът си отиде

През 1998 г. Ханс Рудолф Гигер отвори свой музей в Швейцария

Изобразителното изкуство загуби големия Ханс Рудолф Гигер, творец с извънземен и смразяващ размах. Художникът на „Пришълецът" и носител на „Оскар" за визуални ефекти в страховития шедьовър на Ридли Скот почина в болница след тежко падане.

Трагичната вест съобщи швейцарската телевизия SRF, след като Гигер претърпя инцидент на 12 май. Творецът доживя до 74-годишна възраст - и още приживе бе засипван с ласкателства заради таланта да рисува невъобразимото - същества от други вселени в най-дребни детайли.

Ако ви е било страх от хорър-поредицата „Пришълецът", това е именно заради Гигер. Въображението на швейцареца бе подхранвано от книгите на Х. Лъвкрафт и честите кошмари покрай хроничните му проблеми със съня.

Благодарение на своите изчерпателни до самата анатомия образи на извънземни чудовища, яйца и космически кораби, той промени напълно хорър жанра в седмото изкуство.

Ханс Рудолф Гигер е роден през 1940 г. в семейство на химици. Учи архитектура и индустриален дизайн в Цюрих, занимава се със скулптура и интериор, но интересите му го дърпат в областта на научната фантастика и изобразителното изкуство.

Част от творбите му са посветени на биомеханиката, свързвайки човешки тела и машинни части в едно. През 1977 г. Гигер минава на следващо ниво със серия потрети на извънземни същества, които правят силно впечатление на Ридли Скот - и стават част от филмите му.

Първият филм от серията „Пришълецът" използва прототип на чудовище от друга планета от творбата Necronom IV на Гигер - двуполово, сляпо и подобно на насекомо.

Освен това, Гигер работи и по визията на компютърната игра Dark Seed, прави дизайна на eмблематичния микрофон на фронтмена на Korn Джонатан Дейвис и корицата на соловия албум на Деби Хари „Koo Koo".

 

Най-четените