Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Тийнейджъри-хакери стават богаташи чрез измами във Fortnite

Търговията с акаунти в играта може да донесе десетки хиляди
Търговията с акаунти в играта може да донесе десетки хиляди

Деца, някои от които са само на по 14 години, печелят четирицифрени суми седмично като част от глобална хакерска мрежа, изградена около популярната видеоигра Fortnite. Около 20 хакери споделят пред Би Би Си, че са открадвали гейминг акаунти на играчи и са ги препродавали онлайн.

Fortnite е безплатна за игра, но се смята, че създателите й са спечелили над 1 млрд. паунда чрез продажба на "скинове", които променят външния вид на героя, и други екстри.

Това подхранва разрастващ се черен пазар.

Хакерите могат да продават акаунтите на играчи за най-различни суми - от 25 пенса до стотици лири, в зависимост от това какво съдържат те. Предметите се събират като покупки по време на игра, но са чисто козметични и не дават на играчите никакви допълнителни способности.

Разработчиците на Fortnite - Epic, отказаха коментар по разследването, но казаха, че работят по подобряване на сигурността на акаунтите.

Играта има над 200 млн. играчи.

"Ужасно усещане"

Един британски хакер казва, че се е заел с този бизнес на 14-годишна възраст през лятото, когато той самият е станал жертва на хакване.

Говорейки от спалнята си чрез видеочат, с нахлупена бейзболна шапка и бандана, за да скрие самоличността си, тийнейджърът казва, че е похарчил около 50 паунда от джобните си пари, за да натрупа колекция от скинове, а когато се събудил, видял съобщение, което променило всичко.

Имейлът гласи, че паролата му е сменена и някой друг е добавил двуфакторна идентификация. Усещането е ужасно, спомня си той. Двуфакторната идентификация означава, че акаунтът е достъпен само при въвеждане на код, изпратен до имейл адрес или приложение, регистрирано от хакера.

Подобно на много жертви, той отворил Twitter, за да излее там огорчението си. И там видял продаващи се нови акаунти, съдържащи още по-добри предмети. С него се свързва човек, който казва, че може да си купи акаунт за 25 пенса, а се вижда ясно, че акаунтът струва много повече.

Е, купува го.

Той знае, че играе с откраднат акаунт, но доколкото много други също го правят онлайн и печелят много пари, скоро той е увлечен от света на "Fortnite кракването". С него се свърза екип от кракери и му казва какво е нужно, обяснява му за 'комбота', 'проксита' и, предполага се, че му показват как да краква.

"Въпрос на шанс"

Той споделя, че са му показали къде да открие огромни списъци с потребителски имена и пароли, публикувани онлайн от други пробиви през годините.

Те са му казали откъде да купи "непублични" хакерски инструменти, необходими за въвеждане на тези имена и пароли в страницата за идентификация на Fortnite. И след като проникне в акаунт, са му показали как да го превземе и после да го продаде на жадната за акаунти онлайн общност.

Той настоява, че само веднъж се е занимавал с кракване. Но в този един-единствен ден той е успял да получи достъп до повече от 1000 Fortnite акаунти. Общо взето е въпрос на шанс, или получаваш добър акаунт, или не. Хората харесват редките "скинове" и за тях всичко е въпрос на външен вид и фукане пред приятели.

Хакерът казва, че сега е посредник за други кракери като продава акаунти, които знае, че са крадени. През първите няколко седмици е спечелил около 1500 паунда и си е купил няколко игри и нов велосипед.

Той споделя, че знае, че действията му са незаконни, но родителите му знаят с какво се занимава и не го спират. Подобни неща попадат в юрисдикцията на британския Закон за злоупотреба с компютри и могат да доведат до евентуална присъда от 2 години затвор.

Някои хакери не демонстрират признаци на съжаление или загриженост за последиците. Един от най-видните такива хакери е 17-годишен младеж от Словения, който продава акаунти чрез собствен уеб сайт.

Няма как да те хванат, никой не проверява, категоричен е той.

Казва, че е спечелил 16 000 паунда за седемте месеца, в които се е занимавал с кракване.

По негови думи майка му е счетоводител и му е помогнала да спести пари за първата му кола. Той е изпратил на BBC скрийншотове от Paypal акаунтите и Bitcoin портфейлите си, за да докаже, че бизнесът му е реален.

Друг хакер показва доказателства за печалби, вариращи от 50 паунда на ден до почти 300. 15-годишен младеж от Франция казва, че през най-добрата си седмица е спечелил 2300 паунда.

Прави и други неща, но нищо особено голямо, споделя той като визира кражба на идентичност наравно с други киберпрестъпления.

Британската Национална агенция за борба с престъпността казва, че има отдавнашна връзка между видеоигрите и хакерството и че издателите на игри трябва да полагат повече усилия да попречат на играчите да се изкушават да извършват престъпления.

Това, което трябва да правят тези компании, е не да гледат това от чисто техническа гледна точка, казва ръководителят по гейминг въпросите в агенцията Итън Томас. Той иска гейминг индустрията да се ангажира повече с органите на реда и да се стреми към ранна интервенция чрез послания в платформите й, за да упъти младежите към по-етична и законна насока.

Деби Тънстол провежда дни за реабилитация за дребни хакери, които са били заловени. Тя е загрижена за мрежи като кракерската общност на Fortnite.

Знае, че такъв род действия са свързани с организираната престъпност и знае, че те биват подтиквани и насърчавани от по-опасни хора зад кулисите. Определено е налице отглеждане на киберпрестъпници и ако не се действа навреме, младежите твърде лесно може да се отклонят към този път в живота.

Въпросът с хакването на акаунти във Fortnite за първи път е бил повдигнат пред Epic през март, когато компанията съобщава, че проучва проблема. Хакерите твърдят, че е изключително трудно за тях да получат достъп до акаунт, ако играчите добавят двуфакторна идентификация към собствените си акаунти.

Epic насърчават употребата на тази мярка за сигурност като награждават активиралите я с аксесоари в играта, но все пак са взели решението да не направят тази стъпка задължителна.

 

Най-четените