Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Къде се обърка състезанието за Williams

Маса направи отличен старт и изпревари Хамилтън, а малко по-късно това стори и Ботас
Роб Смедли не успя да даде смислено обяснение за заповедите от бокса

Гран при на Великобритания се оказа състезанието, което започна идеално за Williams, но завърши с най-сериозната загуба на тима в новата история на Формула 1.

Фелипе Маса направи уникален старт от трета позиция на решетката и подмина с лекота двете коли на Mercedes на първа редица. В битката за първия завой другият пилот на Williams Валтери Ботас догони Люис Хамилтън и преди това изпревари Нико Розберг и поведе оспорвана битка със световния шампион за второто място.

Борбата на Валтери с Люис обаче беше прекъсната много бързо, тъй като в края на първата обиколка излезе кола на сигурността и те подредиха зад нея.

При рестартирането в обиколка номер 3 Хамилтън пробва две агресивни атаки срещу Маса, но не успя да го изпревари и дори за кратко излезе от пистата, което позволи на Ботас да го изпревари и да заеме второто място.

И точно тук - в рамките на първите две обиколка след рестарта дойде най-сериозната стратегическа грешка на Williams.

Преди състезанието от тима заявиха, че двамата им пилоти са свободни да се борят един с друг, а това почти винаги е било много важна позиция на Williams.

Но сега, тъй като Маса имаше проблеми със загряването на гумите темпото му започна да спада, а напиращият зад него Ботас на два пъти беше предупреден да не атакува съотборника си. Валтери отговори, че може да го изпревари, но пак не получи разрешение. Хамилтън се доближи плътно до двамата пилоти на Williams, а след малко това направи и изостаналия Нико Розберг.

Пакетирането на пилотите в Топ 4 позволи на пресичащата стратегия на Хамилтън да проработи - той спря в 19-я тур за смяна на гуми, обиколка по-късно това направиха Маса и Розберг, а в 21-ата спря и Ботас. Когато и четиримата се върнаха на трасето Хамилтън вече беше начело.

После, когато заваля дъжда, темпото на Williams спадна драстично в сравнение с това на Mercedes и Розберг догони и изпревари двамата пилоти на британския тим и се върна на второ място.

Главният инженер на Williams Роб Смедли така и не успя да даде смислено обяснение за стратегическата грешка на тима при рестартирането на състезанието, когато не беше позволено на Ботас да мине напред.

„Не искахме нашите пилоти да рискуват излишно и да се атакуват един друг, докато Хамилтън е толкова близо до тях, идеята беше да се откъснат малко по-напред и след това отново да имат свободата да се състезават един срещу друг", обясни Смедли избягвайки прекия отговор защо атаката на Ботас беше спряна и с това тимът позволи Хамилтън да се залепи за двамата лидери и да ги прескочи при първите спирания в бокса.

При появата на дъжда в Williams отново се забавиха с решението, като Смедли обясни, че двете коли са подминали входа на бокса, когато е било възможно те да бъдат повикани, но призна, че на мокро Маса и Ботас не са имали шанс срещу Хамилтън и Розберг.

Дали обаче картинката нямаше да е по-различна, ако Ботас беше пуснат напред в началото и беше успял да натрупа сериозен аванс при първите спирания в бокса?

Според Смедли и пилотите на Williams шасито на британците, което се задвижва от двигател на Mercedes, може да бъде с 0,4-0,5 секунди на обиколка от колите на Mercedes на бързите трасета, което дава надежди за следващите стартове като "Спа" и "Монца". Стига обаче в бокса да не правят грешки и наистина да поставят на първо място интересите на тима, а не притеснението, че ще ядосат звездата на отбора.

 

Най-четените