Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Аню Ангелов: Могат да ни спрат частите за МиГ-29, могат да ни спрат и газа

Никой не знае докъде се простират имперските амбиции на Путин
Никой не знае докъде се простират имперските амбиции на Путин

"Никой не можа да знае до каква граница се простират имперските амбиции на президента Путин. Всичко може да се очаква. При нас може да ни спрат запасните части за МиГ-29, могат да ни спрат и газа", каза бившият министър на отбраната Аню Ангелов пред Нова тв.

Той коментира зачестилите полети на руски разузнавателни самолети, заради което българските изтребители, които дежурят по охраната на въздушното пространство, са вдигани в пъти по-често през последните месеци: "Руските самолети не навлизат в българското въздушно пространство, а летят покрай границата. Полетите са увеличени значително, но такива случаи имаше през 2012 и 2013 година и също предизвикаха вдигане във въздуха на нашите дежурни изтребители. Но сега са зачестили."

По думите му руските самолети могат да снемат какво се извършва в континенталния шелф на страната или в териториалното море, могат да разузнават радарните инсталации по брега, както и защитата на въздушното пространство на дадена държава. От гледна точка на доверието на българите в НАТО, според Ангелов, е добре при такива ситуации организацията да показва своята решимост, че ще защитава територията на държавите.

Според бившия военен министър, МиГ-29 ще останат да служат на страната, но "трябва да се мисли за бъдещето на военновъздушните сили". По думите на Ангелов е невъзможно страната ни да закупи нови самолети, но може да се прибегне към покупката на използвани машини.

"Имаме 9 оферти от различни държави за различни типове самолети. Има една комисия, която няма никакъв достъп, тъй като става въпрос за сделка между държави, а не за сделка между държава и компания, като например доставката на самолетите "Кугър". Там имаше комисиони и те си признаха тези посредници за колко милиони евра става въпроса като комисиона, и българската държава ги плати. Но когато става въпрос за междудържавен договор, не може да става и въпрос за комисиони. И това е най-доброто, което може да се направи. Пак има съревнование, но няма конкурс, тъй като самолетите втора ръка са държавна собственост", коментира Аню Ангелов.

 

 

Най-четените