Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Ще спрат ли децата да искат Макдоналдс

Менюто във веригите в Сан Франциско може да включва безплатна играчка само ако съдържа по-малко от 600 калории... Снимка: Getty Images
Менюто във веригите в Сан Франциско може да включва безплатна играчка само ако съдържа по-малко от 600 калории...

Ако е вярно, че децата обичат чийзбургерите на McDonald's заради безплатните играчки към детското меню - и респективно затлъстяват покрай манията си да притежават такива - нов закон в Сан Франциско се опитва да се пребори с тази тенденция.

Най-голяма верига за бързо хранене McDonald's спря да дава Hello Kitty фигурки и всякакви други играчки с Happy Meal менютата, заради нова наредба в града, която влезе в сила на 1 декември, съобщи Аdage.com. Наредбата важи за всички франчайз вериги за бързо хранене.

"Според приетия наскоро закон, вече не могат да се раздадават безплатно играчки към детските менюта в нашите 19 рестораната", каза говорителката на веригата в Сан Франциско, Даня Пруд. "Родителите могат да си купят играчка за 10 цента, заедно с Happy Meal или Mighty Kids менюто, допълва тя.

Менюто във веригите в Сан Франциско може да включва безплатна играчка само ако съдържа по-малко от 600 калории, съдържа плодове и зеленчуци, и напитки, които не са с прекалено съдържание на захари или мазнини.

С новия закон градската управа се стреми да намали затлъстяването при децата и да им помага да развият здравословни хранителни навици. Около 12,5 млн., или 17% от американските деца и юноши на възраст между 2 и 19 години се смятат за затлъстяли. Това е почти тройно повече от 1980 г., сочи доклад на Центровете за контрол и превенция на заболяванията.

Happy Meal на McDonald's обикновено се състои от чийзбургер, хамбургер или пилешки McNuggets, заедно с картофи и едно питие

Освен че наскоро започна да предлага млечен шоколад без мазнини, през юли McDonald's обяви, че ще започне да пуска резени ябълка и по-малки пакети с картофи в детското меню в САЩ. Във всички 14 хиляди рестораната на веригата в САЩ се очаква да има ябълки в първото тримесечие на 2012, казват от компанията. Промяната ще намали калориите в храна на децата с 20%.

"Това ясно показва, че McDonald's се чувства под обществени натиск", казва Сара Деон, директор кампании на Corporate Accountability International, базирана в Бостън група, която проповядва, че компаниите действат в обществен интерес.

Jack in the Box, ресторант за бързо хранене в Сан Диего, извади играчките от храна на децата още през юни.

Подобно законодателство в Мичиган и Ню Йорк също ще забрани на заведенията за хранене разпространение на играчки с ястия, които не отговарят на определени хранителни стандарти.

Достатъчна ли е тази мярка, за да се намали не само затлъстяването, но и консуматорството по навик?

 

Най-четените