Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

АПИ: Няма пропадане на Северната скоростна тангента

Хората се притесняват да не стане инцидент при преминаване Снимка: МРРБ
Хората се притесняват да не стане инцидент при преминаване

Няма пропадане на част от Северната скоростна тангента, твърдят от Агенция "Пътна инфраструктура". От агенцията посочват, че е извършен оглед на съоръжението. Той е показал, че няма пропадане и опасност за моста над река Искър, а шофьорите трябва да карат спокойно.

По-рано днес bTV съобщи, че при преминаване под моста на река Искър минувачи са забелязали, че много от панелите на конструкцията са напукани, а някои от тях са паднали. Хората се опасяват, че някои от панелите може да падне и да предизвика опасен инцидент.

"За подобряване на кофражните панели под моста на фирмата-изпълнител на обекта е разпоредено да предприеме всичко необходимо. Те изпълняват функцията на оставащ кофраж, не са част от носещата конструкция на съоръжението и нямат никакво предназначение за неговата устойчивост. Всички дейности ще бъдат изпълнени за сметка на строителя", съобщават от АПИ.

От началото на експлоатацията вече е правен един гаранционен ремонт на тангентата, въпреки че тя струва над 180 млн. лева.

Според инж. Иван Досев от Агенция "Пътна инфраструктура" кофражните панелки не са част от носещата конструкция на съоръжението.

Той допълни, че те най-вероятно са се пропукали още при наливането на бетона, а не след пускането в експлоатация на отсечката. Инженерът е категоричен, че вероятността армировката да падне е много малка, тъй като не е скъсана.

Северната скоростна тангента на София беше открита на 28 април 2016 г. Предвидено е тя да свързва северозападните и югоизточните квартали на столицата.

Заради скоростната отсечка обаче са премахнати стари пътища, а нови така и не са изградени. За да се качат на тангентата жителите от кв. "Бенковски" например трябва да минат между 8 и 10 км.

По тази причина имаше редица протести от живущите в "Бенковски", "Илиянци", "Нови Искър" и "Требич". Недоволството принуди Министерски съвет да отпусне средства за улици.

Оттам обаче посочват, че отговорността за изграждането им е на Столична община. Три години по-късно все още няма добре изградена пътна инфраструктура.

Новината е обновена на 18 юни в 15:20 ч.

 

Най-четените