Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Бивш пилот на Кобе: Няма как да са отказали и двата двигателя

Тепърва ще се изясняват причините за инцидента, но най-вероятно става въпрос за мъгла и лоша видимост.
Тепърва ще се изясняват причините за инцидента, но най-вероятно става въпрос за мъгла и лоша видимост.

Пред последните десетина години полетите с хеликоптер са били ежедневие. За това свидетелства един от бившите пилоти на баскетболната звезда. Легендата на НБА почина в неделя след катастрофа на вертолета, в който се возеше заедно с дъщеря си и други хора.

Тепърва ще се изясняват причините за инцидента, но най-вероятно става въпрос за мъгла и лоша видимост.

Според експерти, в резервоара на машината е имало над 350 литра гориво и избухна огромен пожар на хълма над Калабасас край Ел Ей.

Пред "LA Times" бившият пилот на хеликоптера Кърт Дийц намекна, че вероятно става въпрос за подценяване на ситуацията. Изключително любопитно е как той описва ежедневието на Брайънт и това колко често е използвал услугите на машината.

Дийц е бил пилот на Коби в периода 2014-2016, като по неговите думи има над 1000 летателни часа с баскетболната звезда.

"За да ви го обясна по-просто, този хеликоптер е еквивалента на модерните лимузини при колите. Бих го определил като фантастичен. Особено от гледна точка на безопасността - казва Дийц. - Новината ме съсипа. Не само, защото съм бил там, на пилотското място и познавам Коби. Просто, когато имаш тази професия и нещо подобно се случи, няма как да си безразличен.

Гледайки първоначалните информации, бих казал, че причината се крие в атмосферните условия, не в техническа неизправност. Двата двигателя на тази машине няма как да са отказали - това просто не се случва. Четох, че се е движел със 160 мили в час. Това е доста бързо".

"Кобе беше адски професионалист във всичко, виждах го и в отношението му към самото летене. Не го приемаше за нещо специално. Качваше се, превозвах го, а той просто вдигаше одобрително палец и слизаше да свърши своите задачи.

Някога просто само кимаше с глава и това беше. Не си представяйте, че на борда е имало веселба или сме си говорили за семействата, децата и т.н. Отношенията ни бяха абсолютно професионални.

Спомням си един от редките случаи, когато поговорихме повече. Беше денят на бащата, прекарвах го със семейството си, когато ми звъннаха, че трябва да закарам Кобе до центъра на Лос Анджелис. Реших да взема сина си и да го сложа отпред до мен.

Кобе бе с дъщерите си, но когато видя момчето ми, се зарадва. Поговори с него, а малкият бе наистина развълнуван, едва ли ще забрави този ден", спомни си пилотът.

И други пилоти потвърдиха думите на Дийц, че Sikorsky S-76B е един от най-сигурните във въздуха и технически неизправности при модела са изключителна рядкост.

 

Най-четените