Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Много е добра, макар и на 12

Уила е напипала златната жила с продукти за лице за тийнейджъри
Уила е напипала златната жила с продукти за лице за тийнейджъри

Когато всички момичета в летния лагер в Портланд, Мейн се събират около умивалниците вечер с комплекти за баня, пълни с продукти за почистване на лицето, премахване на пъпки и прочие масови марки, една от тях определено изпъква.

12-годишнава Уила Дос вече си е спечелила статут на козметичен магнат с едноименната си линия козметични продукти за тийнейджъри

Продуктите на Дос са глътка свеж въздух в пазар, пренаситен с масла за тяло с аромат на бонбони и лъскави гланцове за устни. Да вземем например тъмния слънцезащитен лосион Willa Face the Day SPF 30. Елегантно опакован, съдържащ цинк и титаниев двуокес и с поносима цена за пазаруващите със спестяванията от прасенцето-касичка момичета, той конкурира луксозни продукти с изкривяващи езика имена като Chanel Precision UV Essentiel Multi-Protection Daily UV Care SPF 50.

Почитателите на марката, наричана "Willa Girls," хвалят продуктите й в социалните медии. "Ако сте като мен и имате много бледа кожа, се налага да си слагате много слънцезащитен лосион," заявява тийнейджърка с луничаво лице в YouTube. Подобно на телемаркет-търговците, тя поставя капка от лосиона на върха на пръста си и го втрива в бузата си, за да покаже колко добре попива в кожата. 

Когато не можеш да откриеш козметика по свой вкус, просто я създаваш

През последните четири години Дос балансира между училището и приятелите си и създаването на козметична линия за момичета между 7 и 14 години с помощта на майка си - Кристи Прюниър. Идеята хрумва на Уила през 2008 г., когато тя пита майка си защо трябва да използва "бебешките" козметични продукти на по-малката си сестра.

Двете се заемат да търсят нещо по-подходящо за възрастта на Уила - но не откриват нищо друго освен продукти, които Прюниър нарича "розова дъвка", традиционно маркетирани към тийнейджърите.

"Бях доста разочарована, защото всъщност е много важно момичетата да се грижат за кожата си," коментира Дос. "Не можех да открия нищо, което искам да използвам, и просто осъзнах, че най-добрият начин да реша този проблем е да създам сама нещо, с помощта на мама."

И така двете се заемат да създадат формулите за 17 продукти, които в момента са част от линията Willa, провеждайки проучвания сред съученичките на Дос в Ню Йорк и откривайки, че само една на всеки 10 от тях използва лицева козметика. Повечето от тях са свързвали овлажняващите продукти с мазна кожа и запушени пори. 

Част от замисъла е в това младите момичета сами да искат да се грижат за кожата си

"Продуктите са с такава формула, че в началото и края на деня Уила и приятелките й прибягват към тях, защото искат да се грижат за кожата си, а не защото майките им го карат да го правят," казва Прюниър, бивш холивудски продуцент, работила с режисьори като Оливър Стоун и Дарън Аронофски. "Колкото повече Уила и приятелките й вземат сами тези важни решения, толкова по-уверени се чувстват."

"Сегашното тийн поколение е много информирано и мисля, че интелигентните марки козметика се съобразяват с това чрез разчитащи на индивидуалност продукти като Willa," коментира Ева Чен, козметичен директор на Teen Vogue. "Също така те го правят с колкото може повече онлайн съдържание, което е част от стратегията на Willa."

Дос често обновява своята Facebook страница и Twitter акаунт с всякакви вести - от отразяване в пресата на продуктите й до прости съвети за грижа за кожата тип "направи си сам" и снимки на нея и приятелите й, позиращи пред камерата с Willa продукти в ръка.

"Без значение дали си купуват нови джинси или козметичен продукт, момичетата обичат да се идентифицират с марката, но искат тя да е и стилна и симпатична," разказва Чен. "Сегашното поколение има склонност към култ към индивидуалността, а Уила е изключително общително момиче. Разговорът с нея е сравним с това да говорите с някоя от сестрите Фанинг." 

Самата Дос не крие, че се вдъхновява от знаменитите сестри

"Много харесвам стила на Ел Фанинг," казва тя, "но не искам да бъда като нея. Искам да бъда себе си, но все пак да откривам идеи и вдъхновение у другите."

"Много обичам Converse," допълва тя, за кратко звучейки подобаващо за възрастта си. "Харесвам дрехи, които са практични и удобни, но обичам да нося неща, които са малко по-различни от това, което носят всички."

Създаването на Willa за нея е било "изключително приятно преживяване," заявява тя ентусиазирано, допълвайки, че обича да си сътрудничи с приятели и "Willa момичета" навсякъде в САЩ.

"Един от най-удовлетворителните аспекти на създаването на Willa е положителната обратна връзка, която получавам от Willa момичетата," разказва тя. "Те се свързват с мен и ми казват, че съм ги научила колко е важно да се грижат за кожата си." 

"Наистина имам усещането, че това, което правя, има смисъл"  

Но постиженията й не минават без жертви. Тя и семейството й се е наложило да се преместят от Ню Йорк в Кънектикът, за да пестят средства и по-добре да финансират бизнеса си. Дос признава, че й е било трудно да изостави приятелите си и вълнуващия Ню Йорк, но харесва това, че в Кънектикът може да прекарва повече време "на открито".

Тя обича уейкборда и други водни спортове и казва, че да търси морско стъкло по плажовете край лятната семейна къща в Мейн е сред любимите й хобита.

Успокояващо е да чуваме Дос да говори ентусиазирано за скално катерене с приятелите си и други занимания, които обикновено са типични за 12-годишните момичета. Но когато разговорът се връща към Willa, на преден план излиза амбицията и стремежът да бъде уловен моментът.

"Искам да създавам още неща, когато порасна, може би дори да стана изпълнителен директор на фирма. Всеки може да създава нещо," казва тя. "Просто трябва да бъде наистина целеустремен."

 

Най-четените