Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Какво да правиш с жените роби

Бунтовниците от "Ислямска държава" следват строги "правила" - от отношението към девственици до причини за побой
Снимка: Getty Images
Бунтовниците от "Ислямска държава" следват строги "правила" - от отношението към девственици до причини за побой

Кого може да поробиш? Какво може да правиш с жени роби? Може ли да ги биеш и да правиш секс с тях? Бунтовниците от "Ислямска държава", които не се колебаят да демонстрират отвратителната си атавистична интерпретация на Корана и мястото, което според тях той има в съвременния свят, са отговорили на тези въпроси.

В дълъг списък с разрешени и забранени неща при поробването и отношението към жени и момичета, заловени от джихадистки бойци, "Ислямска държава" включва подробности за "допустими" сексуални практики по отношение на жени роби. Новите правила се появяват след масово разпространените през това лято вести за джихадисти, поробващи жени от религиозното малцинство язиди, заловени по време на бързата офанзива в Северен Ирак.

Издадени на 3 декември от "отдела по изследвания и фатви на Ислямска държава", правилата са поднесени във формат на въпроси и отговори, тип "Робство за начинаещи", които изданието Daily Beast публикува.

Допустимо е робите да бъдат бити, търгувани и предлагани като подарък, да се прави веднага секс с девственица и с непълнолетно момиче, "ако тя е подходяща за полов акт," каквото и да означава това.

Според Назанд Бегикани, съветник на регионалното правителство в Кюрдистан и изследовател в центъра по въпросите на половото насилие към университета в Бристол, "Ислямска държава" са отвлекли над 2500 язидски жени. Междувременно язидски активисти твърдят, че са съставили списък с поне 4600 изчезнали язидски жени, отвлечени след като са били отделени от роднините си мъже, които са били убити.

Жените са били превозени с автобуси, по свидетелства на малобройни жени, успели да избягат, до контролирани от "Ислямска държава" градове като Мосул в Ирак и Рака в Сирия и са избирани и търгувани като добитък. Кюрдските власти в Северен Ирак твърдят, че са освободили около 100 язидски жени.

През октомври "Ислямска държава" оправда поробването на жените - и всякакви "жени неверници", заловени в бой - в англоезичното си цифрово издание Dabiq. Ислямската теология според пропагандистите на "Ислямска държава" дава на джихадистите това право, точно както Ефесяни 6:5 в Библията заявява: "Роби, покорявайте се на господарите си по плът със страх и трепет."

Разликата, естествено, е че няма агресивна християнска армия, която поробва жени и размахва Библията, за да оправдава престъпленията си, въпреки че все пак е имало отделни западни религиозни деятели, масово отхвърляни като ексцентрици или безумци, които са се стремили към библейско оправдание на злоупотребата с жени.

През септември 120 висши мюсюлмански учени, включително шейх Шоки Алам, главен мюфтия на Египет, и шейх Мохамед Ахмад Хюсеин, мюфтия на Йерусалим и цяла Палестина, разпространиха обширно писмо, заклеймяващо "Ислямска държава" като не ислямска организация. "Забранено е в исляма да се игнорира реалността на съвремието, когато се издават официални разпоредби," заявяват те. И заклеймяват отношението към язидското малцинство и отричането на правата на жените.

По-долу, със съдействието на вашингтонския Институт за изследване на близкоизточните медии - некомерсиална организация, която следи екстремизма, може да се видят някои акценти от правилата на "Ислямска държава" за поробването на жени и отношението към робите.

Въпрос 1: Какво е "ал-саби"?

"Ал-саби" е жена от ал ал-харб [воюващите], заловена от мюсюлмани.

Въпрос 3: Може ли всички жени-неверници да бъдат вземани в плен?

Няма спор сред учените, че е разрешено да бъдат вземани в плен жени неверници [които се характеризират с] изначална липса на вяра [куфр асли], като китабият [жени от Хората на писанието, т.е. евреи и християни] и политеисти. Но [учените] имат разногласия по [въпроса за] залавяне на жени-вероотстъпници. Консенсусът е, че това се забранява, макар че някои вярващи смятат това за приемливо. Ние ["Ислямска държава"] сме склонни да приемем консенсуса...

Въпрос 4: Приемливо ли е да се извършва полов акт с пленена жена?

Допустимо е да има сексуален акт с пленена жена. Всемогъщият Аллах е казал: "[Блажени са вярващите, които] пазят своето целомъдрие, освен от жените си или (пленниците и робите), които тяхната дясна ръка притежава, защото те са лишени от вина [Коран 23:5-6]"...

Въпрос 5: Приемливо ли е да се извършва полов акт с пленена жена веднага след придобиването [й]?

Ако тя е девственица, той [нейният господар] може да има полов акт с нея незабавно след като я придобие. Ако обаче не е девствена, матката й трябва [първо] да бъде пречистена...

Въпрос 7: Допустимо ли е да бъде разделяна майка от децата си при [акта на] покупко-продажба?

Не е допустимо да бъде отделяна майка от своите непълнолетни деца чрез покупка, продажба или даряване [на пленник или роб]. [Но] е допустимо те да бъдат отделяни, ако децата са пораснали и зрели.

Въпрос 9: Ако жената пленник е заченала от собственика си, може ли той после да я продаде?

Той не може да я продава, ако тя стане майка на дете...

Въпрос 13: Приемливо ли е да се извършва полов акт с роб от женски пол, ако тя не е достигнала пубертет?

Допустим е полов акт с жена роб, недостигнала пубертет, ако тя е годна за акт; ако обаче тя не е годна за акт, достатъчно е да се възползваш от нея без полов акт.

Въпрос 16: Може ли две сестри да бъдат вземани заедно, когато се вземат роби?

Допустимо е да вземат две сестри, жена роб и леля й [сестра на баща й], или жена роб и нейната вуйна [сродница от страната на майката]. Но те не може да са заедно по време на акта, [и] който извърши полов акт с една от тях, не може да го направи с другата, заради общия [консенсус] за забраната на това.

Въпрос 19: Приемливо ли е жена роб да бъде бита?

Допустимо е бъде използван бой върху жена роб като [форма на] дарб та'диб [дисциплинарно наказание], [но] е забранено [да се използва] дарб ал-таксир [буквално, бой със счупване], [дарб] ал-ташафи [бой с цел постигане на лично удовлетворение], или [дарб] ал-та'дхиб [бой със изтезание]. Освен това е забранено да се нанасят удари по лицето.

 

Най-четените