Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Новата 16-годишна поп принцеса

Сингълът на Лорд "'Royals" вече катери чартовете
Сингълът на Лорд "'Royals" вече катери чартовете

Поразителен глас. При първо чуване той напомня страстните, меланхолични вокали на Лана Дел Рей. После се появяват ниските бийтове и гласът започва да рапира, напомняйки Лили Алън в най-добрите й години, преди да се издигне високо като една млада Кат Пауър. А текстът е едновременно хаплив и весел:

"Но всички говорят за кристали, майбахове, диаманти върху часовника/самолети, острови, тигри на златна каишка/не ни дреме, ние нямаме нищо общо с вашата любовна връзка."

"Royals," хитовото парче на 16-годишната новозеландка Лорд, е точната противоположност на "Magna Carta Holy Grail", шегувайки се с безумните ексцесии на хип-хопа в наелектризиращ, насочен към младежката аудитория поп-химн.

Песента е от миниалбума "Love Club" - колекция от пет песни, пуснати в SoundCloud в края на 2012-а за свободно слушане, откъдето е била изтеглена повече от 60 000 пъти. И когато "Royals" официално дебютира през март, тя се оказа директно на първото място в класациите в Нова Зеландия, където удържа цели три седмици.

Лорд пише песента през юли 2012, вдъхновена донякъде от съвместния албум на Джей Зи и Кание Уест "Watch the Throne"

"Много го харесвам," казва тя. "Понякога просто потъвам в света на Кание, но част от мен винаги реагира 'Това са пълни глупости' - цялата безумна екстравагантност, за която той говори. И започнах да слушам много повече хитови парчета и осъзнах, че адски много от тези неща нямат нищо общо с живота на хората."

Вместо това Лорд се опитва да създава поп песни, които улавят тийнеджърската скука и раздразнение, без значение дали е заради попадане сред неподходяща компания ("The Love Club") или монотонността на партитата (кавър на "Swingin' Party" на инди бандата от 80-те The Replacements). Песните й, които тя пише заедно със съавтора и продуцент Джоел Литъл, обобщават реалните й житейски изживявания.

"Във всяка ситуация, в която се намирам, мисля за текстове," казва младата изпълнителка. "Ако съм на парти, то може да ми харесва, но същевременно да се оглеждам наоколо и да мисля как бих могла да пиша за него. Никога не изключваш тази част от себе си като автор."

Певицата е отгледана на солидна диета от традиционен рокендрол, блус и джаз


Родена с името Ела Йелич-О'Конър, Лорд е израснала по северното крайбрежие на Нова Зеландия. Родителите й са я отгледали с музиката на Нийл Йънг, Флийтууд Мак и Ета Джеймс, както и много други, а майка й - радваща се на сериозно признание в Нова Зеландия поетеса - е носила на дъщеря си "купчини книги", които да чете, включително разкази на Реймънд Карвър, който тя е обожавала (но сега е преминала към по-нови имена като Майкъл Шабон, Тобаяс Улф и Рон Раш).

Освен по-традиционното си запознаване с музиката откъм родителите, Лорд открива и доста експериментални творци сама - като Animal Collective, SBTRKT, Grimes и Джеймс Блейк, и влиянието им ясно личи в миниалбума "Love Club" и неговата минималистична естетика. Въпреки честите сравнения, тя не харесва особено Лана Дел Рей, която по нейни думи "никога не я е интересувала", но пък е голяма фенка на хип-хопа.

Договорът й с голям лейбъл идва още в прогимназията


Лорд прави първите си стъпки на сцена още на 5 години, а на 12 прави кавър на "Warwick Avenue" на Дъфи в училищно шоу за таланти. Видеозапис от изпълнението й попада в ръцете на сегашния й мениджър Скот Маклоклън, който я свързва с големи лейбъли - и тя подписва договор с Universal още на 12 години.

"Процесът на създаване на музика беше много неангажиращ в началото, защото бях на 12 и не знаех какво исках да правя," споделя тя. "Вземах уроци по пеене и започнах да работя с автори на песни в много неангажираща среда - опитвайки се да намеря звучене и човек, с който да си паснем."

След цели три години търсене, тя намира партньор в лицето на Литъл, и двамата започват работа по Love Club през юли 2012 г. Три от песните, включително "Royals", са написани в първата седмица. Въпреки че по преценка на лейбъла Лорд има суров талант и сериозни дарби на автор на песни, Литъл спомага "да овладея стила си на писане и да го направя по-достъпен за аудиторията," твърди певицата.

Тя избира името Лорд, защото "изглеждаше интересно и донякъде мъжествено," и защото винаги се е интересувала от кралски особи като Мария Антоанета, последния цар на Русия - Николай II, и "много елизабетински управници".

"От дете чета за кралски семейства от всякакъв вид," споделя тя. "Просто ми се стори супер интересно - безумния, разкошен начин на живот, а някои от тях са били толкова млади и не е било редно въобще да управляват цели държави. Има нещо много трагично и същевременно страхотно в това."

Освен уникалния й вкус, това, което отличава Лорд от тълпата, е начинът, по който тя контролира имиджа си и лансирането на музиката й до масите


Тя казва, че е заимствала от методите на R&B певеца Weeknd, който е пуснал първия си миниалбум за безплатно изтегляне онлайн и рядко е бил фотографиран или интервюиран. Едва наскоро Лорд разпространи своя снимка за рекламни цели, в която тя е седнала до куче. Кадърът, по нейни думи, отдава почит на прочутата снимка на Дейвид Бауи до дог, както и на портретите на Хенри VIII.

"Въпросът не е толкова в защитата на личното пространство, колкото в чистотата," казва тя. "Харесва ми идеята хората да търсят информация за мен в Google и да виждат тази единствена снимка, която аз желая те да видят. Определено това е нещо, което съм развила у себе си с годините. Все още обичам да имам поне известен контрол в тези времена, когато всичко става неконтролируемо, и всичко бързо попада в Интернет."

Но с нейния засега все още неозаглавен дебютен албум, излизащ на 30 септември, и мини турне в САЩ в края на лятото, включително шоу през август в Ню Йорк, Лорд е наясно, че това усещане за анонимност може би вече започва да й се изплъзва.

"Вероятно няма да трае още дълго," коментира тя през смях.

 

Най-четените