Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Как да излъжете, че сте били на купон

Как да излъжете, че сте били на купон

Ако ме следвате в Twitter и Foursquare, сигурно сте видели, че преди няколко дни си изкарах страхотна вечер: след зареждаща чаша свежо кафе от елитно заведение, отидох на премиерата на един мюзикъл. Не зная дали беше от кафето, но шоуто се оказа невероятно. След това пресуших няколко чаши мерло в модерен винобар. 

Звучи прекрасно, нали? Сигурен съм, че е така

Обаче ето какво се случи в действителност: миналия четвъртък си стоях вкъщи, скучах, пих бира и заспах някъде към 22 часа.

Невероятната ми вечер беше измислена от приложение, което се казва CouchCachet - плъгин за Foursquare, изобретен от Брайън Фаунтин - тестер и разработчик на приложения, на който му писнало от напрежението, което налагат социалните мрежи върху хората да бъдат активни и да излизат през цялото време.

CouchCachet създава измамното впечатление, че не сте пропуснали нито една вълнуваща възможност, която се предлага във вашия град, макар всъщност да си седите тихо вкъщи и да поплаквате над бирата си. Когато Фаунтин представя приложението на една от последните технологични конференции в Ню Йорк, той го нарича "единствената програма, която повишава социалния ви статус, докато не правите нищо вкъщи". 

Приложението е лесно за настройване

Всичко, което трябва да направите, е да отидете на couchcachet.com, да натиснете бутона "Connect to Foursquare" и да се отбележите вкъщи. CouchCachet ви предлага стандартен план за вечерта - визита до магазин за био-плодове и зеленчуци, след което спирка в някой вървежен бар.

Ала вероятно бихте се отказали от него, заради "превзетата" програма за вечерта, или нещо друго от шестте опции, предлагани в приложението. След като прегледате "плановете си" за тази вечер, трябва само да натиснете един бутон, за да одобрите определена версия, по която да заработи CouchCachet.

Така можете да си седите спокойно на дивана, докато програмката имитира присъствието ви на едно или друго място, чекирайки се и туитвайки от ваше име за това колко хубаво си изкарвате през цялото това време. Когато CouchCachet ме отбеляза в кафенето, то туитна от мое име "Пия само кафе, което е било изакано от палмова цибетка." Във винобара пък приложението написа: "Страхотна реколта!"

След последния ъпдейт на статуса осъзнах, че това действително би била страхотна вечер, стига действително да бях последвал предложенията на приложението


Създателят на приложението Фаунтин осъзнава същото, след като го използва за първи път. "Бях изненадан колко бързо това приложение ме накара да искам да изляза и да правя разни неща," споделя той, описвайки неочакваното си творение и начина, по който то му е помогнало да преоткрие старо заведение, за което е забравил.

Фаунтин коментира, че приложението може да бъде използвано за много повече неща от простото симулиране на една парти вечер. "Мисля че то може да се превърне в истински инструмент за планиране на излизания," надява се той. "Няма да се изненадам, ако хората започнат да го използват с тази цел". 

Ако CouchCachet поеме по този път, то ще бъде в синхрон с усилията на Foursquare да допринася за откриването на нови места


Докато опцията Explore във Foursquare предлага единични места в близост до вас, отговаряйки на въпроса "Какво ще правим сега?", CouchCachet отговаря директно на въпроса "Какво ще правим довечера", произвеждайки цялостен план и маршрут, който бихме могли да следваме.

Разликата между двата въпроса е малка, ала отличителна, а в социалната мрежа очевидно има място и за двата.

Независимо дали CouchCachet ще се възползва от тази възможност, приложението очевидно има перспектива за сполучлив бизнес модел. Ако програмата спечели популярност, няма да е трудно да си представим как определени заведения ще заплащат солидни суми, за да бъдат включени в предложенията на CouchCachet, независимо дали потребителите реално ги посещават.

"Съществува такава възможност," признава Фаунтин. "Ала на този етап не ми се иска да се отклонявам от първоначалните намерения на приложението. Засега основното му предназначение е да заблуди приятелите ви, така че да изглеждате по-добре в очите им. Не искам да развалям това изживяване и да търгувам с добронамереността на потребителите ни".

Звучи абсурдно, че цял бизнес е изграден върху "солидната основа" на това да лъжем приятелите си, ала не е по-малко абсурден и фактът, че ако не сме документирали едно събитие, значи то не се е случило. Защото ние сме там, където се отбелязваме във Foursquare, нали така?

 

Най-четените